Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Är det dumt att rida en 2 mil prova på och sedan rida en fyra mils clear round veckan efter? Hästen är fullvuxen och normalt riden men har inte varit ute på något distanstävling tidigare.
Svårt, å andra sidan är det CR så du kan ju ta det vääldigt lugnt, men hur är din häst i övrig kondis...Normalt riden, tränar du regelbundet eller bara hobby riden??
Hopptränar och hopptävlar i vanliga fall, så vi är ute och rider i terrängen också men inte så långt och så länge förstås. Tänkte ta det lugnt för jag vet inte riktigt hur mycket jag orkar heller. Det var mest att tävlingarna låg bra att åka till och att jag inte riktigt vågar börja med fyra mil direkt.
En del brukar ju ladda upp genom att rida halva den sträcka de ska tävla, en vecka innan själva tävlingen (Ja, kanske inte när man tävlar 160 km då).
Så egentligen borde det väl vara helt ok, men jag kan tänka mig att det beror lite på hur tävlingsvan din häst är, om själva tävlingsmiljön tröttar ut den mycket eller inte.
Kropp & Själ @MML Jag kände en äldre kvinna- nu död- som förlorade en dotter efter sitt första barn. Och hon pratade väldigt mycket om det sina sista...
Hästmänniskan Tack! Ja, det är klart man söker det bästa, men det känns väldigt riskabelt att köpa en för dyr i ärlighetens namn. Ska sätta mig in i...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.