Puppan

Trådstartare
Är det dumt att rida en 2 mil prova på och sedan rida en fyra mils clear round veckan efter? Hästen är fullvuxen och normalt riden men har inte varit ute på något distanstävling tidigare.

Sv: Velig

Svårt, å andra sidan är det CR så du kan ju ta det vääldigt lugnt, men hur är din häst i övrig kondis...Normalt riden, tränar du regelbundet eller bara hobby riden??

Hopptränar och hopptävlar i vanliga fall, så vi är ute och rider i terrängen också men inte så långt och så länge förstås. Tänkte ta det lugnt för jag vet inte riktigt hur mycket jag orkar heller. Det var mest att tävlingarna låg bra att åka till och att jag inte riktigt vågar börja med fyra mil direkt.

En del brukar ju ladda upp genom att rida halva den sträcka de ska tävla, en vecka innan själva tävlingen (Ja, kanske inte när man tävlar 160 km då:crazy:).

Så egentligen borde det väl vara helt ok, men jag kan tänka mig att det beror lite på hur tävlingsvan din häst är, om själva tävlingsmiljön tröttar ut den mycket eller inte.

Nej det tycker jag inte alls är dumt. Har själv lag upp min planering så.
Ev 2 mil PP på Uppsala och sedan 5 mil tävling på Sydnärke helgen efter :)

Liknande trådar

Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
699
Senast: Miingla
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
322
Senast: Malva1978
·
Anläggning Jag ska flytta o söker därmed nytt stall till min häst. Har två som jag velar mellan. Båda är lösdrift, lika långt att köra o nästan...
2
Svar
37
· Visningar
2 425
Senast: sorbifolia
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 494
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka