Velar in i det sista!! Arabhingst sökes!!!!!

Sv: Velar in i det sista!! Arabhingst sökes!!!!!

Armaani är ju till salu nu.
såg precis annons på honom.

Tack för bilderna! Han är ju för läcker :love:
Detta tror jag kommer att bli bra, bara allt går vägen :)

Vad jag vet så är han riden en hel del, men bara för skoj skull och inte för tävling. Men min tränare har sett honom riden, och enligt henne såg han ut att ha stor ridbarhet och var väldigt samarbetsvillig!

Om det är någon mer som har bilder, antingen på honom eller på någon avkomma så får ni gärna sätta in dom.

här:

länk

jag har sett han IRL. han är väldigt fin.

Vad fin han är!!!!!
Men TS verkade vara ute efter god ridbarhet o han rids väl inte?
Men han ser onekligen muskad ut....jag kanske är ute o cyklar o har blandat ihop dem.
Men han är onekligen ett mycket bra val.
En klass för sig.

Ja, du är ute och cyklar. ;)

Preference rids, men han tävlas inte. Varför? Ja, inte beroende på hans kapacitet, utan Hannah tävlar inte själv och har dessutom 4 till hingstar och fullt med betäckningsston, så man kan säga att tiden räcker inte till.
Jag har ridit Preference och han är fantastisk att rida! Han var under sin tid i Danmark riden av Bob Mayhew i western. Här i Sverige har han hoppat och är suverän i terräng. Enligt Hannah så hoppar han allt och har väldigt bra uthållighet. Vi ska se till att ta lite fler ridbilder på honom i sommar när jag är där, för han är maffig under ryttare.

Hans mor Ceremona har lämnat flera bra avkommor som har utmärkt sig i sporten, bland annat Årets Arab Elit Ceremoni.
Preference själv har avkommor (både arab och arab/halvblod) som tävlas i MSV hoppning, MSV dressyr, körning och western.

Anette

Barock-Pinto: Tror du gör ett bra val. Har bara träffat en avkomma till Prefernce, stoet Gawatza. Men jag har jobbat med många av hennes avkommor och alla har haft en enorm lust till att arbeta. Slutade med att jag själv köpte en av dem, och han är helt underbar. Han är hingst men så enkel att hålla på med och tycker att allt jobb är kul. Idag har vi varit och hopptränat för tränare för första gången och med tanke på hur ringrostig matte är så skötte han sig kanon bra! Om du tar kort när du är nere och lämnar stoet så posta dem gärna här, tycker att Preference är otroligt vacker.

ingen av dom antingen arasaa farid eller imre el thair:d

Det är lite reklamvarning på att gräva upp en massa gamla trådar och rekommendera samma hingstar i allihopa. Jag förstår om du gillar dina (?) hästar men som det är nu riskerar trådarna att tas bort.

Vad jag förstår så har Milagro väldigt bra ridbarhet och hans avkommor har ju gått bra med.

Liknande trådar

Avel Jag sitter och funderar lite på hingstar som skulle passa till mitt sto. (Som vanligt:angel:) Så här har jag tänkt: Fördelar...
2
Svar
27
· Visningar
3 590
Senast: dusty
·
Avel Ja, nu börjar det bli dax att bestäma sig för vilken hingst man ska välja till sitt sto. Har själv ett svart fyraårigt arabsto e. Azem...
Svar
2
· Visningar
909
Senast: Idrus
·
S
Avel Har nu pga olika omständigheter beslutat mig för att låta betäcka mitt sto och behöver hjälp med val av hingst. Stoet är e: Maraton ue...
Svar
11
· Visningar
2 200
Senast: Ecs
·
A
Avel Hejsan tänkte höra runt lite om en fundering jag har... Någon gång i framtiden ska jag betäcka mitt sto som är 1999 e d-day - judex...
Svar
8
· Visningar
1 284
Senast: Ankiesen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama