Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har en förmåga när jag rider att vika handlederna innåt. Min tränare tjatar förstås på mig när jag rider för henne, men det blir så lätt när man sitter hemma att man viker in dom...
Någon som har ett bra handfast tips på vad jag ska göra?
Jag har inget tips om detta men skulle som du gärna vilja få ett. Hjälper en tjej som har just detta problem och det enda jag har kunnnat göra är att "tjata" så är handlederna raka 10 sekunder. Min fundering kring detta är att antingen är du för lätt/sladdrig i handen eller så är du för hård/spänd. Båda dessa ytterligheter kan göra att handleden viks. Hur är dina handleder annars? Jag har sett detta fenomen speciellt på lite "klena" tjejer så det kanske har med kroppsmuskulaturen i stort att göra.
Eftersom det tydligen bara är du och jag som undrar över detta får vi väl slå våra kloka huvuden ihop och finna en bra metafor att ha i huvudet. Själv kan jag tänka på när jag får ont i min ena handled (gammalt benbrott) och använder stödskena någon dag. Där har man ingen chans att vinkla vare sig hit eller dit .
Sätt en tejpbit (av typ sporttejp) på ovansidan av handen över handleden, som en "påminnare" att du inte ska vika händerna inåt!
Alla övningar behöver man inte göra på hästryggen, min bror är en aktiv golfspelare och av honom lånar jag ett handgyroskop! Asjobbigt och utmanande men shit vilken koordination och styrka jag får i armen! Satt och letade efter ett märke på gyroskopet jag har men hittade inget, fann däremot denna: http://www.powerballs.com/sweden/ Finns säkert kopior men du får en idé av vad jag menar!
Jag har också haft det problemet, men min lösning var helt enkelt att tänka på det ordentligt ett tag. Jag analyserade när ja kände att handlederna "vek" sej och jobbade utifrån det!
Kräver mycket vilja och att man hela tiden känner efter var man har händerna, men det har funkat på mej!
Jag har haft samma problem, men märker att det blir bättre om jag rättar till ett av mina andra problem=armbågarna.
När jag har armbågarna där de ska vara, intill kroppen, blir handlederna också bra, börjar armbågarna fladra iväg blir handlederna veka...
Jag är också modell mindre och mina problem är just att jag blir spänd i axlar och armar och försöker kompensera mjukheten i handen genom att vika handlederna. Båda mina hästar rids med lite hand, alltså jag har väldigt lite häst i handen, för jag orkar inte rida runt med hela hästen i handen...
Har faktiskt fått förslaget att rida med stödskenor-men jag har inga. Känns lite som en sista utväg dessutom-så svårt ska det väl inte vara...!
Dessvärre har min fantastika tränare flyttat så nu är jag utan och snart smått desperat efter en ny! Det visade sig vara mycket svårare att hitta en ny än vad jag kunde tänka mig. Tips någon?
Tänk att du fäller upp en rock med underarmarna, överarmarna ska vara helt stilla. Tänk samtidigt på att höja upp ditt bröstben, så att du liksom blir stadig i hela ryggmuskelaturen. Dra sedan in dina händer. HÅLL dina händer där med dina överarmer nära din sida. Om man spänner sina ryggmuskler korrekt är det svårt att ha en felaktig handställning.
Hundavel & Ras Jag lägger till rädslor och magproblem på den lilla listan, utifrån de jag träffat då. Sällan jag träffat en enkel och "problemfri" (väl...
Hästmänniskan Ja, jag uppfattade det lite svart eller vitt. Och jagvskulle inte själv klara attvsätta ett så bestämt mål att göra om hwla mitt system...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.