Vegetarisk preskriptionstid?

golit

Trådstartare
Som de flesta vet består olja, kol, naturgas och det mesta som vi behöver i form av kolföreningar av döda djur och växter.

golit funderar över hur vegare om inte vill utnyttja döda djur kan använda plast? Åka bil? Eller finns det en preskriptionstid? Att man kan utnyttja levande varelser om det bara gått några miljoner år? När går i så fall gränsen?
 
Sv: Vegetarisk preskriptionstid?

Nu är jag inte vegetarian utan äter gärna kött, helst från vår egen fårbesättning.
Men oljeproducerande kommer ju från djur/växter som antagligen har dött av sig själva. Ett djur som blir uppätet blir väl inte till olja?

Jag har förstått det som att protesterna handlar om att döda djur för att äta dem? Men jag kan ha fel.

I vilket fall som så förstår jag inte hur de tänker att det ska fungera. Men det är ju en annan sak.
 
Sv: Vegetarisk preskriptionstid?

Golit, vill du ha några djurskyddslagar överhuvudtaget? Några gränser för utnyttjandet/nyttjandet av djur överhuvudtaget? Eller tycker du det ska vara fritt fram, för benar man ut det hela tillräckligt, kan man ju resonera ner det mesta till mikrobstorlek och då betyder ingenting någonting....
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Allting känns så meningslöst. Jag försöker planera, ha mål som jag kan jobba mot. Men allting bara faller pladask hur jag än gör och...
2
Svar
21
· Visningar
3 118
Senast: Martenix
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
800
Hundhälsa Hej alla där ute försökte få några svar i en annan tråd på mina frågor men det blev inga så jag postar helt enkelt en egen. Som...
Svar
12
· Visningar
25 932
Senast: Dalmas
·
Utrustning Jag sitter och funderar på vad för slags sadel jag ska köpa till min unghäst(4år) Glampi(islandshäst). Han har ju lite längre rygg än...
Svar
2
· Visningar
1 570
Senast: videnlis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Min arga lilla hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp