Fodong
Trådstartare
Jag tönkte köpa en badtunna!
Men det är förvånandsvärt stora skillnader på de som finns på marknaden.
Det finns de som är helt i trä, de är förstås miljövänliga, vackra och känns mest "riktiga". Men de är inte täta förrän efter c:a 1 timme och är svårare att rengöra.
Sen finns det de som har en innerbalja av plast, aluminíum och emaljerat kärl.
Fördelen med dessa är att de är lättare att hålla rena, att de är täta och jag antar att de håller längre. De rymmer också mindre överflödsvatten. Det skiljer flera hundra liter eftersom de har fasta bänkar istället för träbänkar nedsänkta i vattnet.
Jag vill nog gärna ha ett i aluminium, men de kostar över 30000:-, de andra kostar från 10 000:-.
Är det någon som har en badtunna?
Används den flitigt? Är ni nöjda? Vilken typ har ni? Är det lätt att sköta?
Men det är förvånandsvärt stora skillnader på de som finns på marknaden.
Det finns de som är helt i trä, de är förstås miljövänliga, vackra och känns mest "riktiga". Men de är inte täta förrän efter c:a 1 timme och är svårare att rengöra.
Sen finns det de som har en innerbalja av plast, aluminíum och emaljerat kärl.
Fördelen med dessa är att de är lättare att hålla rena, att de är täta och jag antar att de håller längre. De rymmer också mindre överflödsvatten. Det skiljer flera hundra liter eftersom de har fasta bänkar istället för träbänkar nedsänkta i vattnet.
Jag vill nog gärna ha ett i aluminium, men de kostar över 30000:-, de andra kostar från 10 000:-.
Är det någon som har en badtunna?
Används den flitigt? Är ni nöjda? Vilken typ har ni? Är det lätt att sköta?