Vbl och ägarbyte, försvunna papper?!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare RebeckaKihlberg
  • Startdatum Startdatum
R

RebeckaKihlberg

Har lovat en tjej som precis köpt ett vbl att luska fram papper på hennes häst.
Har fått reda på en del genom atg´s hemsida osv.,men där finns INGEN som står som ägare till henne.

Det ser ut som om hon sålts ett par gången och att inga papper har kommit med henne.

Hur löse man nu detta, ska man ringa till STC och rådfråga dom, kanske kan dom luska ut vem som hade papper på henne senast?!.....har ett tel nummer till pållen uppfödare (20år sedan han hade henne)...kan man ringa honom eller ska jag ta STC först!?!

*tack* :bow:

Hoppas dom kan hjälpa oss,men det tror jag....den stackars tjejen som har köpt hästen har blvit lite lurad...hästan skulle vara 19år...är 20, skulle aldrig ah gått på travet..har sprungit in 23.500kr...men vi hjälper henne till rätta så hon får papper på henne i allafall!!

Iofs skall man ju inte bli lurad, men spelar det nån roll om hästen är 19 eller 20 :confused:

Kanske debn varit såld så många ggr så ägaren inte visste om den gått på travet eller inte, och ÄR det rätt häst ni har kollat??? Har ni kollat på namn eller reg nr??

Sen så "försvinner" ägarna på travarna efter ett antal år när dom gått i "pension" 10 år för stona och 12 för hingst/valack..Jag har ingen aning om hur många år eller varför men ring STC, dom brukar kunna hjälpa till. :)

Jepp, det är rätt häst...har kollat frysmärkningen...19 eller 20 spelar ju cykel,men rätt ska va rätt.

Tyckerändå att förra ägaren borde ha lite koll..hon har tagit en del föl på hästen

Liknande trådar

S
  • Låst
Hästmänniskan För snart en vecka sedan ringde en tjej till mig och frågade om hon kunde få hyra in sina två unghästar hos mig. Hon berättade att hon...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 809
Senast: mysko
·
Trav Håller ej själv på med trav men har ett kallblod som är reggad i STC. Köpte henne Januari -98,var endast 11 år och min första...
2
Svar
35
· Visningar
2 874
Senast: Zandrah
·
N
Träning Hej! Idag var jag med en kompis o hjälpte henne när hennes häst skulle tävla för första gången i sitt liv. Första klassen var avklarad...
Svar
16
· Visningar
1 419
Senast: Ninjan
·
Övr. Katt Hej! I går eftermiddag när jag var på väg hem så märkte jag att jag var förföljd.. Gick längs med vägen i skogen och en vit-röd liten...
Svar
5
· Visningar
876

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka