VBB och Ivan den förskräcklige, en ren och skär skryttråd

Blueberry

Trådstartare
Jag är så löjligt stolt över Billy :love:

I måndags flyttade Ivan hit. 9 veckor, 1,2 kilo och 100% bus.
Billy har varit helt otrolig från första stund, han leker och fostrar och tar hand om och läxar upp och lär upp Ivan.
Det syns redan att Ivan har tagit efter Billys kroppsspråk när de brottas och leker. :D

Jag hade inte kunnat ana att Billy skulle vara så suverän med lillebror, inte i min vildaste fantasi.
Jag hade föreställt mig svartsjuka, mycket vakt och en hel del skeptism - men det finns inte. Han är bara helt toppen:bow:
Tänk att min urbusiga dvärgpinscherhane på 16 månader visar upp en ängels tålamod och är en toppenbrorsa? Jag är så stolt att jag nästan spricker.

Och Ivan, den lilla talibanen, är en ganska liten kille. När Billy var 9 veckor vägde han nästan 2,5 kilo :eek:
MEN han är riktigt tuff och kaxig och full i hyss, med riktigt hett humör. Han fräser ifrån ordentligt när Billy fostrar och blir riktigt förbannad emellanåt. Jag är uppriktigt tacksam över att jag och maken slipper ta alla duster med honom själva...

Världens Bästa Billy:
dsc_0019_web_112919974.jpg

Ivan den förskräcklige:
ivan_dsc_0131_128044194.jpg

Så, nu har jag skrutit färdigt för den här gången :angel:

Sv: VBB och Ivan den förskräcklige, en ren och skär skryttråd

Skönt att det gick så bra. Han är ju bara för söt lilla Ivan :D

DP är tjyvar! :mad:

... man får aldrig ha sitt hjärta i fred med såna i närheten, tur jag har bestämt mig för stor hund efter min dp-gosse annars hade jag inte avslöjat vart din Ivan hade försvunnit! :angel:

:love:
Han är sååå söt:) Jag blir så sugen på en till när man ser sånna bilder:angel: Dina killar är välkomna upp till torsby på dp-bus:D

Klart man måste få skryta !! :bump:
Du har verkligen superfina killar! Är dom släkt på något vis?

Så kul! Och vilka rackarns söta hundar du har!

Missel, MrsScabtree, MikaTela, Dentaku: Ivan tackar, men jag har bevis för att han egentligen är ett monster/gremlin/sabeltandad smurf/taliban:
http://www.youtube.com/watch?v=w4GuLVcAlhg

Bara HÖR PÅ HONOM, han blir helt vansinnig när Billy säger till honom.
(Han är alltså så arg att han bara skriker, han har inte ont :devil: )

Malin<3
Men gud vad roligt!
Det finns en DP-grupp för värmlänningar på facebook. Gå med där!

Priscilla
De är inte släkt, men de kommer från samma uppfödare.
Ivan är resultatet av deras två ryska importer, det kom bara en enda liten valp i kullen. Med kroksvans. Och vit fläck på bröstet. Haha. :D

Haha, jag är nog den enda i hela världen som inte finns på FB:D Men jag läser din blogg ibland, så jag kan ju lämna ett tass avtryck där så kan vi ju höras! Det skulle va så kul att träffa massa andra pinnar:bump:
Angående han vita fläck, så tycker jag han är så gullig med den, o namnet passar ju perfekt :D

Jag tycker också att fläcken är jättecharmig :D

Kul att du håller koll..! :D Om du ska till Karlstad (antagligen större chans än att jag ska till Torsby) eller om du ska på någon utställning här omkring är det bara att hojta till!

Vad märkligt..! :eek:

Det kanske är lite lurigt att avgöra på bara ett ord, men jag har en helt egen och knasigt blandad dialekt. Och så tycker jag att min röst lätt blir för "gnällig" när jag hör mig själv. :o

(Som kommunikationsstudent lägger man en hel del energi på röst och tonläge :angel: )

Ja inte dialektalt alltså, men själva rösten..haha! Skitskumt :D

Haha, säkrare att ge sig på kudden när man får stryk av storebror? :D

Så där ser det ut här hemma också... Qito Lillskit går och lägger sig bredvid Loka i soffan för att sova och blir asförbannad och skäller ut henne om hon då rör sig och stör honom. Så dryg.... :cool:

Tyvärr är Loka fortfarande supermesig med honom, jag hoppas att hon sturskar på sig när valpen blir könsmogen och börjar sätta honom på plats.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka