Växla "ritt"?

D

diskho

Ja, nu har jag lyckats få min "lata och tröga" ponny som inte tyckte det var så himla kul att bli riden att ÄLSKA att komma ut! :D Väldigt bra, undrar vad som har hänt bara xD Han är vääldigt positiv just nu, och det är snarare han som leder mig till grinden när jag hämtar honom :rofl: Typ "Skynda dig då! Vi ska ju ut på tur!".

Men iaf, jag har några vägar att välja mellan, och det brukar märkas vilken väg han vill gå. Jag har min favoritväg som jag alltid går när jag promenerar själv, för det är så himla fint och trevlig där osv. Han verkar tycka likadant.

Men iaf, hästar ska ju ha så himla mycket variation sägs det ju, så måste jag byta väg ändå? Alltså, självklart rider jag på andra vägar också, men det blir ju mestadels den vägen. För ponnyn verkar inte tycka det är tråkigt, än. Ja, så hur viktigt är det att variera egentligen? :p

Sv: Växla "ritt"?

Va roligt:D

Rider ut bara ut? isf är de ju bra om du varierar vägarna så de blir annorlunda underlag. typ både grus, asfalt, gräs, sand osv? :D annars tror jag inte de gör så mkt att inte variera , alltså pga att han kanske tkr de är tråkigt.
själv varierar ja rätt mkt då vi har riktigt mkt fina vägar:D

Jaa, det är jättekul att se honom så glad på "gamla" dar :p

Han verkar också tycka om den vägen bäst xD Och jag brukar inte göra samma saker på vägen heller, ibland kör jag lite "hårdträning" och ibland bara skrittar jag :p

Sanningen är den att JAG tycker den andra vägen är läskig xD Den är så mörk och.. tråkig :rofl:

haha mörk ? ;) rider du på kvällen eller? :rofl: upptäck vägar! de finns säkert massor av nya stigar/vägar som ni kan upptäcka! de är kul :idea:

Haha jaa, det är en grusväg genom mörk granskog xD Läskigt :p Finns väl fina vägar där i skogen, men då måste jag nog ta med mig någon om jag ska utforska :rofl:

har typ bara en skog att rida i på sommarn och den är ävl inte överdrivet stor så blir mkt samma väg men brukar rida off road och trampa mellan granar och ris ;) även om min häst verkar tycka det äör lite onödigt när det finns en stig ;) Men annars är det ju bra att växla underlag, när vi satte igång min häst i våras red vi typ varanan dag på grus/asfalt eller ut i skogen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 707
Senast: Lhas
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 765
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 666
Senast: Hedinn
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 433
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden