Sv: Vaxat

Alldeles sant.
Jag kan väl säja att på de 26 fölningar jag bevittnat så har jag sett vaxproppar på kanske 3....

Ja..du ser.
Ovanligt med sådana hos oss också.

Försöker på alla vis att avliva myten här,att vaxdroppar är säkert tecken..men det går inget vidare bra.. :crazy:

AM

Min hade vaxproppar i 10 dag. Först mer genomskniliga, sedan blev de mer och mer vita.

Är det genomskinligt och hårt som kristaller så är det inte vaxproppar. Genomskinliga kristaller har mina ofta ett bra tag (kan vara upp till två veckor) innan fölning.

Mitt sto hade gula vaxproppar i ca 12 dygn innan fölning.
Gissa om jag var trött efter all vakning då jag trodde det var på gång...?

Liknande trådar

Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
733
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 104
Senast: Piaff
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
623
Senast: Shaggy
·
Avel Hur snabbt efter fölning börjar ni rida era ston? Om de vart ridna under tiden lätt o är något äldre. Mitt sto är 15 och blir hennes...
Svar
11
· Visningar
1 468
Senast: Teilani
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka