Växande äggblåsor

S

saffran2

någon mer som haft en äggblåsa som vuxit? jag fick det konstaterat igår. det gör fruktansvärt ont. hur lång tid tar det innan den försvinner. den ska ju spricka egentligen. men det hade inte min gjort..varför växer dom istället för att spricka?

Sv: Växande äggblåsor

Det undrar jag med, jag råkade ut för det för några år sedan och trodde hela magen höll på att spricka på mig:eek:. det gjorde helvetiskt ont, och det tog nog ett par dagar efter ultraljudet innan smärtan (äggblåsan?) försvann.

Det enda de gjorde var att ultraljuda mig, konstatera hur läget var och sedan skulle det ge sig självt... Det var inte skönt alls.

Det undrar jag med, jag råkade ut för det för några år sedan och trodde hela magen höll på att spricka på mig:eek:. det gjorde helvetiskt ont, och det tog nog ett par dagar efter ultraljudet innan smärtan (äggblåsan?) försvann.

Det enda de gjorde var att ultraljuda mig, konstatera hur läget var och sedan skulle det ge sig självt... Det var inte skönt alls.

hur lång tid tog det innan det försvann på dig?
fick du veta varför den hade vuxit?

Den läkare som kollade mig kunde inte svara på varför den vuxit, bara att det händer ibland. Och det tog nog ett par dagar innan smärtan försvann och då menade han på att det var när själva blåsan sprack som det släppte.

ok, då är det väl bara att härda ut då..hua. men då har man inte haft ägglossning va? eftersom att den ej har spruckit? lr tänker jag her galet?

Nej du har inte haft äglossning om inte äggblåsan har spruckit. Äggen ligger i äggstockarna där dessa blåsor (folliklar) finns. När de spricker slungas ägget ut mot äggledaren och du har ägglossning :)

Har råkat ut för det för många år sen. Jag kände inget av äggblåsan, men fick plötsligt intensiva magsmärtor efter en ridtur och åkte till akuten. Blev inlagd över natten och på morgonen därpå konstaterades via vaginalt ultraljud att det troligen var en äggblåsa som spruckit. Med andra ord; när den väl spruckit var smärtorna borta efter ca 12-14 timmar.

äggblåsa, är det samma som systa? jag fick det konstaterat i lördags (efter ett besök på akuten)att jag har en systa stor som en kolaburk!! Ska operaras imorgonbitti.. Har sjuka smärtor i magen och det strålar ut i ryggen. Inte konstigt att jag ser högravid ut! :grin:

Nej det är inte samma sak. Äggen mognar i en äggblåsa i äggstocken och det gör det varje gång (innan) man har ägglossning.

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
565
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 194
Senast: Jahopp
·
Hästvård Hej, min häst fick en kraftig hovböld i mars o h stod på klinik i fem dagar. Väl hemma gick hon bandagerad en månad och skoddes sedan...
2
Svar
21
· Visningar
2 897
Senast: Missemus
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 047
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel