Vattenträning på rullband

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Gnistra
  • Startdatum Startdatum
G

Gnistra

Någon här som har erharenhet av detta?

Har idag påbörjat vattenträning på rullband samt "backträning" som ett komplement till den vanliga träningen och skulle gärna ta del av andras erfarenheter.

mvh

Sv: Vattenträning på rullband

Tycker vattenträning på rullband e överskattat, tänk om allt var så enkelt. men det står för mig

Nästan allting man gör med en häst som inte är den vanliga träningen är bra. Om man gör det en gång i veckan så på bara ett par månader har du skapat helt nya förutsättningar för din häst genom att inte nöta på de vanliga ställena. Dvs du hjälper hästen till bättre hållbarhet.

Hej!

Hur menar du, tycker du att det är en för lätt träning eller en enkel lösning?

Tycker du överlag att vatten träning inte är ett alternativ till träningen eller är det just rullbandet som är överskattat?

Jag försöker variera träning och slita lite på honom, därför söker jag alternativa vägar.

mvh

Hej och tack för svaret.

Jag försöker vara rädd om honom och vill att han ska hålla bra, försöker variera träning med galoppintervaller efter banvall, löshoppning varannan helg, uppsutten hoppning 1 gång i veckan, varvat med skrittträning och tradiotionella intervaller efter rakbana.

Jag ska ge rullbands träningen ett försök, tycker det är lite skoj med att man kan köra backträning och efteråt stå i solariet på det vibrerande golvet.

Kvalet är om 2 veckor, och förhoppningsvis start om 4.

mvh

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en omplacering via en förening. Föreningen meddelade att han hade reservation för artros, vilket jag har erfarenhet av så jag...
Svar
10
· Visningar
1 185
Fordon Jag och min man funderar lite på om vi ska köpa en mopedbil som komplement till våran bil (minibuss så ingen man gärna kör i stan med)...
Svar
5
· Visningar
672
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Hej! Tänkte kolla om andra har samma erfarenhet vid efter behandling med kortison till hund. Lite bakgrundsinfo: Hunden är idag 7,5...
Svar
2
· Visningar
488
Senast: The Beast
·
Gravid - 1år Hur har ni mått efter skrapning? Skrapning kan ju utföras av olika anledningar. När jag försöker läsa om andras erfarenheter efteråt...
Svar
2
· Visningar
645
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2