Vattensvans

Ajda

Trådstartare
Rötta fick vattensvans efter bad i somras vid ett tillfälle. Gick över av sig självt.

Idag var hon med husse på jakt i regn. So far so good. När jag kommer hem från jobbet nu är hon låg med samma symtom som i somras. Någon med jakthund som också drabbats av det? Eller det behöver inte vara en jakthund. Men någon som varit med om liknande? Kan man låta henne jaga med regntäcke?
Eller ska man satsa på att torka henne ännu noggrannare efter en såt och slänga på värmande täcke för att förhindra att det uppstår igen?

Min är också känslig för vattensvans. Han går en del utan täcke och blir blöt. Jag ser till att torka honom ordentligt över baken, sen på med ett varmt täcke när han ska torka/vara still.

Jag hade inte vågat släppa på jakt med täcke på.

Min är också känslig för vattensvans. Han går en del utan täcke och blir blöt. Jag ser till att torka honom ordentligt över baken, sen på med ett varmt täcke när han ska torka/vara still.

Jag hade inte vågat släppa på jakt med täcke på.

Tack för ditt svar. Husse kanske helt enkelt får skippa jakten när det är för ihållande regn likt dagar som det varit idag.

Vad är din hund för ras?

Tack för ditt svar. Husse kanske helt enkelt får skippa jakten när det är för ihållande regn likt dagar som det varit idag.

Vad är din hund för ras?
Nej. Det behöver han inte, så länge han är noggrann med att torka av och ta på ett värmande täcke när hunden jobbat färdigt.

Jag har rottweiler, han är TJH i Hemvärnet och han går utan täcke, men är som sagt noga med att torka av och ta på värmande täcke. Jag har ett back on track-fleece som jag använder frekvent när han är blöt och med hjälp av det har vi klarat oss utan vattensvans.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka