Vattenspridare i hage?

Tibra

Trådstartare
Ja, det är så hett nu om dagarna!
Bara man står i solen blir man alldeles matt, hur går det då för hästarna som har både päls och står ute? skuggan är inte direkt till någon större svalka då de är 29 grader där. Skulle man kunna hä en vattenspridare i hagen då? :)
Denna ide var mammas och jag vet inte riktígt om den är så bra, hästarna lär väl inte gå under vattenspridaren, kanske inte ens i närheten, eller skulle det funka? Skulle man kunna ha en vattenspridare i hagen? :D

Sv: Vattenspridare i hage?

Inte i hagen iallafall, tänk på vad som händer om de fastnar, trasslar in sig osv. Men utanför hagen och som sprutar in, tja, varför inte? Det är väl bara prova om hästarna gillar det ;)

En annan idé om man har nära till stallet från betet är ju att ta in dem när det är som varmast, mellan 11 och 15 ungefär.

haha ja kanske utanför hagen dårå :smirk: att ta in dom är rätt smart! men problemet med vår ena häst är att hon har eksem och kliar sönder sig där inne, så hon får stå ute dygnet runt med eksemtäcke, det är största problemet! men man får väl komma på något sätt så hon INTE kliar sig.

Häng vattenspridaren i ett träd i hagen kanske? :idea:
Om jag var häst skulle jag då ställa mig där iaf :)

Min pålle sneglade längtansfullt efter en vattenspridare i ett land brevid vägen häromdagen. Han hade nog diggat det :) Men han hade nog mest troligt trasslat in sig i den oxå :D

Det finns ju vattenspridare som bara består av slangar... Då har de ju inget att fastna i....

skuggi skrev:
Häng vattenspridaren i ett träd i hagen kanske? :idea:
Om jag var häst skulle jag då ställa mig där iaf :)

haha jo smart men hon har ju som sagt inga träd i närheten i sin hage just nu, annars är grenarna väääldigt höga och jag är för höjdrädd, bäst att låta nån annan sköta det jobbet ;)

Carolus skrev:
Det finns ju vattenspridare som bara består av slangar... Då har de ju inget att fastna i....

ne kanske inte, det beror å¨hur klumpig hästen är haha :P eller hur tunn/tjock slangen är..

Oh vad gott om du har el oxå :D vore inte våra så rädda för sprutande vatten så vore det genialt :banana:

Vet iallafall en häst som gladeligen gick och ställde sig i "regnet" om ägaren spolade med slangen i sommarvärme!

Vi har placerat en vattenspridare precis utanför hagen. Hästarna älskar att duscha. Även de som normalt inte tycker om att få vatten på sig, har efter viss fundering klivit in vattenstrålen.
När de tycker att de har duschat färdigt så är det dags att rulla sig.

Jag tyckte denna iden var kanon så jag har testat idag fast jag har ingen riktig spridare utan en slag med massor av små hål! Det blev succe kan jag tala om fölen blev som galna det var hopp och skutt i "regnet" och så några snabba galopprunder runt mammorna som med stora ögon tittade på när tellingarna lekte i "regnet" ingen utav mammorna gick ens nära men när vattnet var avstängt och slangen undan dragen rullade dom sig i det våta gräset av hjärtans lust! Tack för tipset :bow: :bow: :bow:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 310
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 087
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 562
Senast: mars
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 024
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar