Vattensköldpadda ute

_husmusen_

Trådstartare
Det är så att jag och pojkvännen ska flytta tillhus nu i sommar och på huset så finns det en fin liten "damm" som för tillfället står tom. Nu funderar jag på om man kanske kan ha vår vattensköldpadda (rödörad) ute i den dammmen på sommrarna (självklart med pump och allt det). Ska isåfall hägna in den och så kan han få leva vilt ett tag ist för i sitt lilla akvaium inne. Men som sagt kan han överleva det eller är det för kallt här hos oss (blekinge)?

Sv: Vattensköldpadda ute

Har aldrig haft sköldpaddor men hitta detta på google

Blir nog riktigt svårt om inte omöjligt

Försök alltid att efterhärma luft- och vattentemperaturen från sköldpaddans naturliga miljö. Ofta kan man räkna med att en lufttemperatur mellan 21-26 grader är lämplig.
Vattentemperaturen bör ligga mellan 24-27 grader. Om det blir för kallt blir sköldpaddan slö och slutar äta.
Mat som då redan finns i mage-tarm kan jäsa och leda till ansamling av bakterier. Tänk på att om rumstemperaturen understiger 24 grader, så blir vattnet kallare än 21 grader

Källa : http://www.djurklinikenroslagstull.se/skotselrad_vattenskp.htm

Sv: Vattensköldpadda ute

Okej tack så mycket, mest det att jag har hört om folk som släppt sina paddor (pga att de tröttnat :()som sedan överlevt flera månader här nere. Därför jag undrade :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka