Vattenläcka? Fundering.

Sv: Vattenläcka? Fundering.

en avfuktare skulle du ju ha.. en del hyresvärdar vet inte hur man hanterar en läcka, mina var ju ändå byggingenjörer, men det hjälpte inte..men nu ska de inför rätta.. mitt försäkringsbolag tar strid med dem

Jag hade fuktskada i lägenheten för många herrans år sen

Dom fick ta upp golven i bägge sovrummen sov angränsade mot badrumet,fuktmätaren gick på max...

I deta fallet så hade golvbrunnen i lägenheten ovanför rostat sönder & börjat läcka, så fukten kom krypandes på & inget som man kunde sätta fingret på.

Byggfläkt & uppbrutet golv i en månads tid.
Dock så målade dom taket i min toalett lite tidigt så fuktfläckar uppträdde kort efteråt

Kompensationen blev en månadshyra.... Skulle begärt mer egentligen då vi var utan dusch & toastol i tre veckor

Ävenjag misstänker att jag har en följetong på gång.

Upptäckte före helgen en rejäl vattenpöl på mitt parkettgolv. torkade upp och blev lite fundersam över när jag skulle kunnat spilla...

Kom fram till att jag inte kunnat spilla och inte så mycket. Tittade närmare på parketten och insåg att den var blöt på ca en kvm.

Hyresvärden har tittat två gånger och tror att det är dagvattenledning från det platta taket som går i min vägg som kan ha läckt. De har försökt täta uppe på taket men ber mig hålla koll om det blr värre när det regnar!

Så här är jag nu med ett vått parkettgolv... Träet har rest sig lite och ändträet är mörkt. Jag har ritat en ring med penna (på inrådan av vaktmästaren) runt det våta och ska nu hålla kolla på om det sprider sig.

Men mögel då? Och vad händer med parketten när (om...) det torkar?

Gah

de måste ju riva den, den spricker när den torkar, kommer aldrig se ok ut igen. Hur ser väggen ut då??

de måste ju riva den, den spricker när den torkar, kommer aldrig se ok ut igen. Hur ser väggen ut då??

Väggen är helt OK. Det är under parketten det sipprat ut. Den ligger enl vaktmästaren på sand och det lär väl ta en halv evighet innan sand under trä torkar upp...:(

De lär väl få riva upp den. För mig var huvudsaken att få dem att titta på det så att jag inte beskylls för att ha misskött parketten. Även fast jag tänkt bo kvar här resten av livet.

Jag blir också lite förvånad över den korta tid en del låter fläktarna stå och gå. När vi hade avfuktare och fläktar efter branden i vårt hus så stod de och gick dygnet runt i tre månader. Under tiden mätte skadesanerarna regelbundet fukthalten i materialet.
Fruktansvärt mycket elpengar men det går som nån annan sa på hemförsäkringen. Var noga med att anteckna datum och energiåtgång.

ja, och jag hade också vattenfalls diagram att visa, det var bra att ha.
Jag fick en halv månadshyra jag, fast jag flyttade helt själv till en annan lägenhet, och bodde där i över en månad, efter två veckor målade de, då hade de tagit bort avfuktaren en vecka innan.. nu flyttar det in några andra i den lägenheten, jag har flyttat till ett annat hus jag;) men jag hoppas att de inte får problem

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 136
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 876
Senast: nickan1
·
Äldre Nu behöver jag lite input innan känslorna tar över förnuftet. I slutet på oktober ville en nära vän skiljas från sin sambo. Problemet...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 380
Senast: ginnies
·
Gravid - 1år Nu tänkte jag att jag skulle försöka skriva ner min förlossningsberättelse, och jag börjar med något så trevligt som en slempropp...
Svar
19
· Visningar
2 103
Senast: vindvissla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka