Vattenläcka? Fundering.

Otter

Trådstartare
Misstänker att reparatörerna som min hyresvärd skickade ut är helt ute och cyklar.

I måndags upptäckte jag en liiiiten vattenpöl på mitt badrumsgolv, såg att det var vattendroppar på röret som går från väggen ut till toaletten, men hittade ingen läcka, så jag antog att det var kondens.

Igår kväll hade vattenpölen blivit ganska stor och jag hörde ett droppande men hittade inte vart det kom från.
Efter att jag duschat kollade jag av någon anledning upp i taket och såg att det bildas en mörk fläck samt att det var därifrån vattnet kom! :eek:

Ringde direkt till hyresvärden imorse och de skickade ut reparatörer.
Saken är den att enligt dem är det ingen läcka?! :crazy: :confused:
Utan att min granne ovanför har duschat eller att det kommer från hennes toalett, men oavsett ska det väl inte läcka och förstöra mitt tak, eller?

Tänkte vi har våtrumsmatta, och det ska väl inte läcka genom dom? Sen är det väl en bra bit med betong mellan också?

De säger att det ska torka och att den förstörda takplattan bytas ut.

Vad säger Ni som varit med om vattenläckor, låter detta rimligt/normalt?

Tack på förhand! :bow:

Sv: Vattenläcka? Fundering.

Sambon ska ringa till hyresvärden idag igen och kräva att de söker reda på läckan, annars så tar vi kontakt med hyresgästföreningen.

Vi har sambons bror boende hos oss nu i veckan och han sa att reparatörerna bara undersökte det hela i max 10 min. :crazy:

Kollade själv upp i taket igår då jag kom hem och betongen har spruckit och det droppar rikligt med vatten! Nej det där får de allt bakläxa på. :mad:

Oj! :eek:
Ja riktigt så mycket vatten har jag inte droppandes från mitt tak. Ännu. ;)

nej, men det kan ju bli bråttom.. mina rör frös ju så det var inte oväntat, men å andra sidan hade de frusit till o från i två vintrar så surprise så sprack de

Sambon sitter i telefonkö med hyresvärden.
Får hoppas att det tas mer på allvar idag.

Fast det är inte första gången man får ringa och skälla ut dem för att saker och ting inte fixas fast man ber om det. :mad:
Vårat distriktskontor har urusel service, det känns som om bara för att vi bort i ett "mindre fint" område så orkar de inte ta itu med våra felanmälningar.

Nu har sambon varit i kontakt med hyresvärden igen och reparatörerna blev sura att vi ifrågasatte deras beslut, så nu ska vi avvakta tills imorrn och fortsätter det droppa sa dom till sambon att han skulle ringa till hyresvärden igen så skulle de komma och undersöka saken lite närmre....

Min mamma hade små vattendroppar i sitt tak på toaletten, och innan hyresbolaget hann att åtgärda det, så låg en bit av taket i handfatet..och hon såg upp till grannens toalett!

Hon såg det på fredagen, och ringde då, på måndagen skulle dom komma!

Ja du ser! :eek:

Reparatörerna ringde för ca en timme sedan och har fortfarande inte funnit någon läcka.
Jag själv upptäckte flera fläckar i taket vid ventilationen, ovanför badkaret igår kväll, så det vore j*vligt underligt om det inte finns någon läcka. :confused:

Rörmokaren ringde precis, det var en läcka, en ganska stor sådan.
Nu ska vi tydligen ha fläktar som står och torkar upp och det skulle väl ta någon månad.

HAha hos mig stod de på i fem dar.. inte så bra renoverat om man säger så, därför valde jag trots att jag är arbetslös att ta den något dyrare trean i ett annat hus, ville inte bo i min gamla när möglet kommer

en månad bara? vi hade fläktar på i tre månader när vi hade en vattenläcka i en fastighet.. bara ett badrum det läckte från och det var "bara" duschvatten som rann in i väggen vid duschning.. fast där hade hyresgästerna inte märkt det, trots att tapeten i sovrummet föll av väggen innan förvaltare var in för att fixa en annan grej och upptäckte att det luktade gräsmatta inne i lägenheten..

Japp, vi har ju såååå duktiga *harkel* byggingenjörer som är chefer, de kan allt.:angel:
Nu mailade Folksam igen och ville ha mer info, de stämmer VD:n hahahahah:banana:
Så jag ska försöka leta rätt på foton och skriva en redogörelse, han motsätter sig alla krav från dem nämligen, och de är hur förvånade som helst eftersom det är så lite pengar det rör sig om.

Jag tycker det är konstigt att så många hyresvärdar tar så lätt på det här med vattenskador :eek: Hör om folk hela tiden som har haft vatten krypande hur länge som helst, och som får en fläkt i en månad o sen ska det vara bra med det. Sen visar det sig att det krupit vidare till andra rum efter några månader och det är mögel i halva lägenheten. :(

ja därför tackade jag ja snabbt som attan till en trea i ett annat hus, det kliade av bara tanken på möglet i taket som kommer snart

Åh hej och hå!
Låter nästan som att jag garanterat kommer få mögel! :eek:
Pappa min sa åt mig att hålla ordentlig utkik efter mystiska prickar/fläckar.

nejdå, inte efter bara en veckas vattenläcka.. hyresgästföreningen och försäkringsbolaget kommer att kräva att torkfläktar står på tills man kan mäta upp tillräckligt låga fuktvärden i stommen..

ingen fara :)

hah ja det gjorde de inte hos mig.. försäkringsbolaget täckte inte Hv s renoveringskostnader eftersom det var slarv bakom.
Så efter fem dar så stängde de av den, ska se om jag kan visa genom Vattenfalls diagram, där ser man hur länge den stod på genom en stor eltopp där

Glöm inte att hyresvärden ska stå för elen för fläkten. Det kan annars bli en dyr överraskning för er.

Men jag har ingen fläkt inne hos mig, den står hos grannen ovanför.
Dom sa att mitt skulle självtorka. :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 136
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 876
Senast: nickan1
·
Äldre Nu behöver jag lite input innan känslorna tar över förnuftet. I slutet på oktober ville en nära vän skiljas från sin sambo. Problemet...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 380
Senast: ginnies
·
Gravid - 1år Nu tänkte jag att jag skulle försöka skriva ner min förlossningsberättelse, och jag börjar med något så trevligt som en slempropp...
Svar
19
· Visningar
2 103
Senast: vindvissla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Häst som stannar