Vattenflaska i akvarium/bur (Gerbiler)

Eskita

Trådstartare
Jag har precis flyttat mina gerbiler från en hamsterbur (galler) till ett akvarium. Dom verkar trivas jätte bra och jag slipper allt spån på golvet :) Men hur jag ska göra med vattnet? Nu har dom en liten skål, men den blir ju full med spån på en gång :mad:
Vad har ni för smarta lösningar?

Sv: Vattenflaska i akvarium/bur (Gerbiler)

Jag hänger upp vattenflaskan i gallertaket :) Tejpar fast "ståltråden" som följer med flaskan och hänger upp den. Antar att du har något tak på akvariet?

Jag har ju sån tur att min pappa har jobbat på ett valsverk i ca 18 år, så han svetsade ihop en ställning till min hamsters vattenflaska. :)
Bild

Finns jättebra platta flaskor man fäster med sugpropp:) .

Jag har letat efter sådana med sugproppar hur länge som helst! Var kan man hitta dem?? Just nu har mina gerbiler (också i akvarium) vattenskålar, och jag får ju ofta byta vatten där både två och tre gånger om dagen fr att mina sötisar ska vara "smarta" och gömma sitt vatten för att ingen ska ta det ;)

Det går att göra en upphängningsanordning av eltråd, alltså ståltråd som används till hästhagen. men då måste man ha en spring ut på ngt sätt så man kan hänga ändarna ut över kanten på buren.

Köp akvariemagneter, sådana som man gör rent akvariets rutor, från alger, med. Tejpa fast den ena runt vattenflaskan (jag har använt silvertejp) och sätt den andra på utsidan av akvariet. Sitter jättebra. Jag har sådana till alla mina akvarier med hamstrar i. Har inte haft några problem alls.

Mina gerbiler bor också i akvarium. Jag har byggt en "mathylla" med stege åt dem, så är matskålen (keramik, inåtböjda kanter) uppe på hyllan och blir inte full med spån, papper, hö och annat. ;) Och då virade jag bara ståltråd runt vattenflaskan och hängde den högst uppe på stegen. Funkar bra. :D

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 981
Senast: manda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 364
Senast: Yeah but
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 340
Senast: Motacilla
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 452

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka