Hazel
Trådstartare
En god vän till mig ska kolla på ett hus och uppvärmningen är vattenburet system med elpatron och tillkopplad vedspis. Hon är helt novis på hus och min kunskap är väldigt liten men det jag har förstått att det är ett dyrt sätt att värma upp hus på. Huset har använts som fritidshus tidigare och är ca 75 kvadrat. Hon är medveten om att byte av systemet antagligen är nödvändig (jag tror inte hon är så himla sugen på att elda heller)
Men vad är det egentligen man skulle byta till i ett sånt läge? Jag antar att en luft/vattenvärmepump är det mest rimliga eller? om man skulle göra det behöver man då dra om ledningar i huset? antar att ledningarna kan va dåliga precis som elen kan va dålig i ett hus. Finns det andra sätt att lösa det på?
Men vad är det egentligen man skulle byta till i ett sånt läge? Jag antar att en luft/vattenvärmepump är det mest rimliga eller? om man skulle göra det behöver man då dra om ledningar i huset? antar att ledningarna kan va dåliga precis som elen kan va dålig i ett hus. Finns det andra sätt att lösa det på?