Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hej. Grannen hyr ut för sommarbete, de vill ta vatten och el från oss men vad kan man ta betalt? Skulle tippa på att deras hage är ca 6 ha men vet inte hur många hästar som kommer att gå där. Tips från er som vet.
Använd elmätare
Jag lånar el till mina hästar. Vi har helt enkelt satt dit en elmätare på uttaget jag använder (sån man kan köpa på t.ex Jula för någon hundring) och det fungerar jättebra.
Obs att den kanske behöver något form av skydd om uttaget sitter ute.
Vattenåtgången är lite enklare att räkna ut eftersom man ofta fyller på lika mycket varje dag/varannan dag. Jag räknar ca 100 liter varannan dag till två hästar t.ex
Juridik & Ekonomi
Hej!
Gammal användare som vill vara anonym.
Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.