vatten hinder!:p

M

Millan_gulligast

hej,jag skulle börja träna min häst lite i tereng men jag har ett problem:Min häst är rädd för vatten!altså skritta genom vatten pölar går ju,men jag vill börja träna vatten hinder som i fälttävlan hur ska jag få henne att inte va rädd?:eek:alla svar är välkommna :rofl:!!

jag undrar ochså om ni känner till någon tereng bana i när heten av västervik elr liknande??

ni behöver inte svara på båda!

tveka inte skriv/becca:bump:

Sv: vatten hinder!:p

Tror det bästa du kan göra är att åka på en kurs med erfarna insruktörer så du och hästen kommer rätt på det från början. Tycker man kan utläsa av många trådar här på buke att just vattnet är det som de flesta har problem med så det verkar vara viktigt att den biten inte strular från början.

Är du på en kurs kan du ju dessutom få draghjälp av säkra hästar som visar din att det inte är farligt.

Se om du inte kan få hjälp av någon med erfarenhet med hur du ska göra! Tänk bara på att ta det lugnt i början, vet inte hur många gånger jag skrittade igenom det där stackars vattnet med ridskolehästen innan han vågade trava igenom!

Hej, du har ingen sjö i närheten du lungt kan låta hästen nosa i vattenbrynet och sen låta den gå i? Gärna tsm med annan häst..

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 211
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 768
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 320
Senast: QueenLilith
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 329

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka