Vätskande operationssår.

Luff

Trådstartare
Operationen var i måndags och allt har sett kanon ut. Nu vätskar ena såret. På en lördagkväll naturligtvis när jourvet är 5 mil bort.
Helt plötsligt så var det en liten pöl med sårvätska - inget var. Såret ser dock torrt ut förutom i en vinkel där vätskan troligtvis sipprat ut. Hon har inte feber och äter redan antibiotika då det var bakterier på en skruv som togs bort.
Ska jag börja ringa runt eller avvakta?

Ring runt! Diva's sar sag riktigt bra ut, det vatskade lite, precis som vetten sa, hon at antibiotica ... och pa tva dar var hon fardig att laggas in for en hel vecka. Diva fick andra bakterier an den antibiotican klarade av, och de fick sadant faste att hela saret var tvunget att tas upp och rengoras for att borja om med lakningsprocessen igen. Ring och fraga vad de tycker.

Operationen var i måndags och allt har sett kanon ut. Nu vätskar ena såret. På en lördagkväll naturligtvis när jourvet är 5 mil bort.
Helt plötsligt så var det en liten pöl med sårvätska - inget var. Såret ser dock torrt ut förutom i en vinkel där vätskan troligtvis sipprat ut. Hon har inte feber och äter redan antibiotika då det var bakterier på en skruv som togs bort.
Ska jag börja ringa runt eller avvakta?

Absolut inget som är akut om hunden ej är allmänpåverkad och inte verkar ha ont i benet. Kan gott vänta tills imorgon kan jag tycka!

Hon är hur pigg som helst och såret ömmar inte och det kommer ingen ny vätska fast jag trycker lite försiktigt. Knepigt bara att det helt plötsligt vart en liten pöl då det tidigare varit helt torrt. Jag har telenr redo ifall hon blir risig.

Liknande trådar

Hästvård För snart 6 veckor sen fick min gamla underbara ponny vandra vidare.:( Tillsammans med henne gick en äldre ponny som vi prova släppa...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
14 095
Senast: Legolaz
·
Hästvård Vill egentligen mest skriva av mig... Men alla synpunkter, råd, etc om vad ni skulle gjort, eller tycker jag bör göra tas tacksamt...
Svar
4
· Visningar
2 070
Senast: grimman
·
A
Hästvård Har en 2 årig hingst som kastrerades i måndags. DT kom ut och gjorde det. Hon ville inte göra det stående. Tyckte att han var för liten...
Svar
16
· Visningar
9 630
Senast: Piraja
·
Hästvård Varning.. Bilder längst ner som kanske kan vara äckliga/obehagliga för någon? Skitlångt.. Jag behöver mest skriva av mig men har även...
2
Svar
28
· Visningar
14 252
Senast: Summerwind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar