Vätska ur spene

Filbunke

Trådstartare
Hur normalt är detta? När jag klämmer på tikens spenar kommer det vätska ur, genomskinlig och tunn, precis som vatten. Det luktar inte och hon är inte svullen. Hon löpte i mars senast. ska det vara så?
 
Jag skulle absolut åka till veterinären inom inte allt för avlägsen framtid om det var så. Enda gången jag varit med om en sådan situation var nämligen när min gammeltant hade en juvertumör som spruckit inåt i kroppen.
 
Jag skulle säga att det är helt normalt! Min har vätska i spenarna ganska långt efter löpet, hon löpte i februari och det kommer fortfarande vätska om jag klämmer på spenarna.
 
Min får alltid vätska i spenarna efter löp. Faktiskt en ganska lång tid efteråt. Så har det varit varje gång sedan hennes första löp.

Men kolla upp är ju aldrig fel.
 
Ja, alltså det läcker ju inte, utan det kommer en liten droppe när jag klämmer försiktigt på spenen. På olika spenar. Hon är ju 4 år men har aldrig tänkt på det förut

Tack för svar :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Märkte nu på eftermiddagen att Doris har nån typ av flytningar, eller om det är att hon läcker kiss? Blev en liten fläck på lakanet hon...
Svar
2
· Visningar
830
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
934
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 583
Hundhälsa Jag har en 10 årig Weimaranertik som plötsligt för några dagar sen flyger på min 15månaders vorstehtik , till synes helt oprovocerat...
Svar
14
· Visningar
1 978

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp