Vätska livmodern

Bukefalist

Trådstartare
Har försökt googla mig fram till vad det egentligen betyder när ett sto har vätska i livmodern? Är det för att hon inte är helt 'ren' dvs bakterier eller annat? vilken inverkan kan det ha på en dräktighet?
Stoet har konstaterats dräktigt efter insemination, på 16.e dagen.

Är oddsen för att hon ska behålla 'ärtan' väldigt låga pga denna vätska?

Sv: Vätska livmodern

Jag är inte så där väldigt duktig på avel, men eftersom ingen svarat så kan jag skriva det min vet sa. Det kan bero på infektion och baktprov brukar tas då. Är det infektion så behandlas det. Det kan oxå innebära att det är svårare att få dräktigt. Äldre ston som inte blivit betäckt/insem har ofta någon mindre/större infektion då de ofta kan dra in "skit" i livmodern då de brunstar. Nu kan jag kommit ihåg något fel så rätta mig gärna:)
Så nu kanske ni som kan lite mer kan fylla på med mer svar:D

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 362
Senast: Ridinglady
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 967
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 866
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka