Hon är 10 så inte speciellt gammalOch kan vara svårare att få dräktigt med. Själv skulle jag bara våga använda fryst på ett ungt och fertilt sto.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hon är 10 så inte speciellt gammalOch kan vara svårare att få dräktigt med. Själv skulle jag bara våga använda fryst på ett ungt och fertilt sto.
Ja, och betalar per stråMen visst seminerade du med fryst?
Det är alltid dyrare
Jo vi undvek fryst om vi kunde men vissa hingstar fanns ju bara på frystJa, och betalar per strå
Ja, hade gärna velat byta men då måste jag betala en ny seminavgift...Jo vi undvek fryst om vi kunde men vissa hingstar fanns ju bara på fryst
Hon är 10 så inte speciellt gammal
Okej, jo men tänker (hoppas iaf) att dom skulle säga det till mig om dom inte rekommenderade frusen till en 10 åringMed ungt tänker jag mellan 3-7 år
varför då? Brukar inte vara några problem att byta hingst.Ja, hade gärna velat byta men då måste jag betala en ny seminavgift...
varför då? Brukar inte vara några problem att byta hingst.
Men seminavgiften betalas till stationen och har inte med hingsten att göra. Brukar dock vara högre vid fruset.Kanske har köpt strån från ngn hingst utomlands?
Nja stationsavgiften betalas väl till stationen men det är kanske det ni menar med ”semiavgiften”? Språngavgiften till hingstägaren.Men seminavgiften betalas till stationen och har inte med hingsten att göra. Brukar dock vara högre vid fruset.
Till seminstationen betalar du oftast en stationsersättning och en seminavgift (veterinäravgift).Nja stationsavgiften betalas väl till stationen men det är kanske det ni menar med ”semiavgiften”? Språngavgiften till hingstägaren.
Hon har börjat brunsta ..
Till seminstationen betalar du oftast en stationsersättning och en seminavgift (veterinäravgift).
Seminavgiften är ofta högre för FAI.
Jag har adrig sett något annat än stationsavgift och veterinäravgfit.Det vet jag, det är ordet semiavgift jag reagerar på då det heter stationsavgift och veterinäravgift på mina fakturor och inte ”semiavgift”.
Jag glömde ett nJag har adrig sett något annat än stationsavgift och veterinäravgfit.
Jag tror nog att TS refererar till de inköpta stråna och måste köpa nya om det ska bli fler semineringar med samma hingst.
(sen kan det aldrig nånsin heta semiavgift - i så fall borde det heta seminavgift, avd för ordmärkeri och jag har har sett det ibland att foolk skriver semi istället för semin)
Det vet jag, det är ordet semiavgift jag reagerar på då det heter stationsavgift och veterinäravgift på mina fakturor och inte ”semiavgift”.
Det räcker att googla på ordet seminavgift för att konstatera att det används av många stationer.Jag har adrig sett något annat än stationsavgift och veterinäravgfit.
Hon är slät där bak, och rödare i fiffi , lyfter svansen när jag ska kolla. Även kärleksfull mot ponnynÄr du säker på att det är en riktig brunst?
Finns ston som kan visa något som liknar brunst fast de är dräktiga, har varit med om det själv.
Nej, du har felJag har adrig sett något annat än stationsavgift och veterinäravgfit.
Jag tror nog att TS refererar till de inköpta stråna och måste köpa nya om det ska bli fler semineringar med samma hingst.
(sen kan det aldrig nånsin heta semiavgift - i så fall borde det heta seminavgift, avd för ordmärkeri och jag har har sett det ibland att foolk skriver semi istället för semin)
Hingsten är utomlands, men köpt i Sverige på stationen för att slippa fraktKanske har köpt strån från ngn hingst utomlands?
Problemet är väl att byta från fryst till färsk. Jag har betalt för fryst seminavgiftvarför då? Brukar inte vara några problem att byta hingst.