Om hon inte är dräktig nu då, ultraljudet är den 3/7. Och på brunsten hon blev inseminerad, började brunst 7/6, kommer hon isf börja brunsta igen runt den 28/6?Märkligt uttalande tycker jag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om hon inte är dräktig nu då, ultraljudet är den 3/7. Och på brunsten hon blev inseminerad, började brunst 7/6, kommer hon isf börja brunsta igen runt den 28/6?Märkligt uttalande tycker jag
Nej hon kommer börja brunsta igen runt när det är dags för ul.Om hon inte är dräktig nu då, ultraljudet är den 3/7. Och på brunsten hon blev inseminerad, började brunst 7/6, kommer hon isf börja brunsta igen runt den 28/6?
Om hon inte är dräktig nu då, ultraljudet är den 3/7. Och på brunsten hon blev inseminerad, började brunst 7/6, kommer hon isf börja brunsta igen runt den 28/6?
16/6 seminerades hon , då släppte hon 1 ägg. Seminerades bara en gång med en dosMan brukar kolla på 16-18 dygn efter sista seminering/ägget har gått.
När hade hon ägglossning? Sista seminering?
16/6 seminerades hon , då släppte hon 1 ägg. Seminerades bara en gång med en dos
Okej det sa nämligen den andra veterinären som sa att vi skulle avvaktaDå är kollen på 19 dygn, helt rimligt.
Jag vet inte/tror inte att det är antibiotika i spädningsvätskan.
Men tänker om det nu funnits bakterier som inte setts på baktprovet och som kommit in vid seminering så borde väl antibiotikan i spädningsvätskan ta det ? Hon blev ju spolad två ggr samt fick en spruta mot vätska innan hon åkte..Det är rätt vanligt med antibiotika I spädningsvätskan för transportsperma. Man forskar på alternativ sätt att minska bakterierna/rena sperman för att minska antibiotikaresistensen.
Men tänker om det nu funnits bakterier som inte setts på baktprovet och som kommit in vid seminering så borde väl antibiotikan i spädningsvätskan ta det ? Hon blev ju spolad två ggr samt fick en spruta mot vätska innan hon åkte..
Ser ju inte ut att vara på g in i brunst
Enklare sagt än gjortSer ju inte ut att vara på g in i brunst
Låt henne vara så får du svar på fredag
Attans men så är livet med ston. Då kan du be vet ta bakterieprov och ev behandla.Hon har börjat brunsta ..
Jag är redan uppe i 25000 kr och har bara seminerat en gång.. jag kommer försöka en gång till, en sista gång. Detta sto har haft två föl tidigare och tagit sig jätte enkelt varje gång ..Attans men så är livet med ston. Då kan du be vet ta bakterieprov och ev behandla.
Tänkte du prova att seminera en gång till?
Tror absolut inte det är pga bakterier via semin hon inte tog sig.
Finns massa olika orsaker till att de inte tar sig. Vi har haft maidenston som är unga och noll på bakterieproven som bara inte har tagit sig trots alla konstens regler.
Så ska man hålla på med avel får man ta det som det blir.
Allra viktigast är att man litar på råden man får från vet, annars bör man byta station.
Och ha koll på kostnaderna
Har haft kunder som fått räkningar på 15 000 utan att ha dräktigt
Men då har stona stått på stationen med.
Men visst seminerade du med fryst?Jag är redan uppe i 25000 kr och har bara seminerat en gång.. jag kommer försöka en gång till, en sista gång. Detta sto har haft två föl tidigare och tagit sig jätte enkelt varje gång ..
Och kan vara svårare att få dräktigt med. Själv skulle jag bara våga använda fryst på ett ungt och fertilt sto.Men visst seminerade du med fryst?
Det är alltid dyrare