våtmugg, nu är jag desperat !

F

fjordinghanna

Min häst har nu våtmugg som min veterinär kallade det på alla 4 benen (bara på ballarna, inte i själva kronranden)Veterinären var ute förra gången jag hade samma problem o fick då socatylsalva av henne. Så nu gör jag rent o sedan har på socatyl, förra gången hon hade våtmugg försvann det för att vädret vart bättre, inte för salvans skull enligt mig. Den här gången har jag använt salvan över en veckans tid o det blir bara värre! Det är vit o småsprickigt, där det gärna lägger sig lera som man hela tiden får ta bort! och så har hon fått rejäla vita sprickor typ vid kanten av kronranden! kanske kan ta foton o lägga ut så får ni se, undrar om någon haft likadana problem o har någon ide, vterinärens råd var ju inte mkt till hjälp. Och denna månad ska min familj utomlands så vi har inte råd med att ta ut veterinär denna månad.(Är bara 18 o pluggar o lever med föräldrarna så jag inte råd!) Vad fan ska jag göra?

Sv: våtmugg, nu är jag desperat !

lägg gärna ut bilder!!
har själv haft en häst med karledsinflammation ända sedan 4 månaders föl. hon är helt fri från det idag.. behandlingen var potatismjöl! =)
men det funkar kanske inte vid alla fall. men lägg in bilder så kan jag jämföra!

/K.A

kanske dröjer några dagar med foton, för jag har inte breband hemme så det är en hel procedur med att först fota o sen åka till pojkvän o låna dator mm. men blä för mugg alltså, o den här våtmuggen är envisare än "vanlig" mugg tycker jag (som jag utan svårigheter fått bort från andra av våra hästar)

Prova med MSM-pulver utblandat i ngn fet salva, tex. skillingaryd. Visserligen MSM dyrt, men kan användas både av människor och djur.
Gå in på www.ion-silver.com och läs mer. Brukar finnas att få tag på i olika hästbutiker. Hoppas det går bra för dig och pållen!

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 225
Senast: Sesca
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 197
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422
Övr. Djur Hej alla fina! För några månader sedan tog vi hand om två hamsterbröder som förra ägarens små barn inte ville ha kvar. Nu har deras...
Svar
7
· Visningar
955

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka