västen över eller under kavajen

B

becca16

hej jag har ett litet problem jag har börjat tävla lite smått i hoppning och det kommer bli mer. men jag vet inte hur jag ska göra med västen om jag ska ha den under eller över kavajen,
undrar vad ni tyvker är snyggast och om ni kanske har några bilder.. lika i dressyr

Sv: västen över eller under kavajen

men ser ju ut som en stoppad korv mä kavajen utanpå :eek:
har hellre en tajt kavaj (som pikeurs skarlett :love:) och sen ev västen över

aa det är så jag har tänkt :) men vill höra andras åsikter om de xD

Nej! en bukefalist påstod i en annan tråd att man inte fick ha midjekorta kavajer, dvs min älskade skarlett :cry:

asså nu kan jag ha helt fel men det här e bara vad jag har hört.. att man enligt tr ska ha västen ovanpå kavajen. har dock sett både och på tävling och aldrig ngn som blivit tillsagd. sen tycker jag personligen som tidigare sagt att det ser ut som stoppade korvar dom som har västen under. dock undrar jag om man får ha väst på dressyr tävling i huvud taget. men som sagt jag kan ha fel nu!

tycker det är snyggare att ha den under.... om man nu får går emot strömmen.... kavajen syns ju inte om man har västen över :o dessutom blir den tillknöcklad... nej då är det bättre att köpa en kavaj som fuinkar bra (utan att ge "stoppad-korv"-looken

bara min åsikt dock :angel:

Indra: klart man kan ha väst på dressyrtävlingar! Brukar ha det, man rätas ju upp automatiskt mä den och slipper tänka på det :angel:

Dea: Har aldrig sett någon (med kavajen utanpå) som inte ser ut som en stoppad korv :rofl:

asså nu kan jag ha helt fel men det här e bara vad jag har hört.. att man enligt tr ska ha västen ovanpå kavajen. har dock sett både och på tävling och aldrig ngn som blivit tillsagd. sen tycker jag personligen som tidigare sagt att det ser ut som stoppade korvar dom som har västen under. dock undrar jag om man får ha väst på dressyr tävling i huvud taget. men som sagt jag kan ha fel nu!

Har aldrig hört eller läst själv i TR att det finns ngr bestämelser hurvida kavajen ska sitta innanför eller utanpå kavajen.
Ska kolla upp det imorgon om jag kommer ihåg.

Personligen tycker jag det är snyggast att ha utanpå kavajen. Speciellt om man har typ Race Safe eller Riders Company (eller andra liknande märken) Dom sitter ju så slimmade på kroppen så det syns inte allt att man har den på sig om man är en bit ifrån.

Indra: klart man kan ha väst på dressyrtävlingar! Brukar ha det, man rätas ju upp automatiskt mä den och slipper tänka på det :angel:

Dea: Har aldrig sett någon (med kavajen utanpå) som inte ser ut som en stoppad korv :rofl:

så man får det... visste ju inte och eftersom att jag inte sett det så kan man ju tror att man inte får det (eller jag trodde att det kanske kunde vara så iallafall....:))
sen absolut att du har rätt i att man automatiskt rättar på sig... den håller ju ett skönt stöd liksom!!! smart:idea:
sen skulle jag inte ha det själv men ändå... (tycker inte det e så fint men de e bara vad jag tycker!

Har aldrig hört eller läst själv i TR att det finns ngr bestämelser hurvida kavajen ska sitta innanför eller utanpå kavajen.
Ska kolla upp det imorgon om jag kommer ihåg.

Personligen tycker jag det är snyggast att ha utanpå kavajen. Speciellt om man har typ Race Safe eller Riders Company (eller andra liknande märken) Dom sitter ju så slimmade på kroppen så det syns inte allt att man har den på sig om man är en bit ifrån.

ja gör det... hade vart kul å se om det stämmer.. det var verkligen typ tusen år sen jag hörde det men jag har hört det... minns inte av vem bara..hmmm:smirk:

Jag tycker det är rent brottsligt att ha västen under kavajen...!:eek: (ingen får ta illa upp)
Man ser ut som en låda på ben med en boll på toppen! Och köper man en stor kavaj så man får plats med västen utan att se ut som en låda så ser kavajen säckig och hemsk ut iaf...:crazy:

nej, väst över kavaj, kavajen syns ändå och blir inte knölig om man är försiktig när man spänner västen...:)

Ingen får ta illa upp, jag menar inte att förolämpa nån...:)

Självklart ska västen vara utanpå kavajen!!!

Det ser inte riktigt klokt ut annars, eller rättare sagt, JAG tycker inte det i alla fall...

Om man ska se till det säkraste så ska säkerhetsvästen sitta så nära kroppen som möjligt. Man har ju säkerhetsväst för att skydda sig, så syftet borde ju komma först.

Kavajen är ju estetiskt och det man vill ska synas så logiskt borde den sitta på överst.

Om man ska se till det säkraste så ska säkerhetsvästen sitta så nära kroppen som möjligt. Man har ju säkerhetsväst för att skydda sig, så syftet borde ju komma först.

Kavajen är ju estetiskt och det man vill ska synas så logiskt borde den sitta på överst.

Kavajens material är såpass tunt att det inte gör ngn skillnad om västen sitter under eller över kavajen. Frågade speciellt om det när jag skulle köpa min väst.

btw så glömde jag att kolla i TR idag vad det stod om västen. Men kan inte tänka mig att det finns ngn bestämelse i TR hurvida den ska sitta under eller över kavajen

Jag har min väst RS under kavajen och ser inte ut som en uppstoppad korv :p
Men ser inte skillnad på om jag har den eller inte.

Den ska sitta UTANPÅ!! Annars ser man ut som en Fet Stoppad Korv!
Haha tack för min åsikt...:p

Liknande trådar

Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
10
· Visningar
1 214
Senast: ameo
·
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 310
Senast: MML
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 318
Anläggning Jag har en paddexbana som jag egentligen är nöjd med men behöver mer material till den och paddex säljs inte längre så tänkte jämna...
Svar
10
· Visningar
623
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka