pepp

Trådstartare
Totte har börjat få en del vårtor på kroppen.

Denna t.ex sitter bak på ryggen. Dom är krusiga och går att plocka isär, han verkar inte vara påverkad eller ha ont kring området.
20210424_130149.webp

Är det nåt man borde kolla upp?

Jag skulle kolla upp dem, kanske via app som @Crossline föreslår. Min erfarenhet är dock att krullhåriga raser är torrare i huden och oftare får vårtor eller talgfinnar, Ticca har en hel del småpluttar som kommit med åldern. Lite konstigt förslag kanske men om de ramlar av av sig själva kanske man kan ta med "spillet" till veterinär som kan kika på dem utan att han följer med? :D

Tack!
Får försöka ringa app nästa helg :) hade inte ens tänkt på det alternativet...

Tack!
Får försöka ringa app nästa helg :) hade inte ens tänkt på det alternativet...

Mammas hund har fått som ”plitor” i huden, efter att jag hade kikat på dom så tyckte jag dom var väldigt lika regnskållor på häst. Hon har haft täcke på sig utomhus sen tidigt i höstas (äldre hund ja, men jag anser att mamma övertäckar trots det...)

Nu när mamma har blivit mer sparsam på täcke/tröjor så har det inte uppkommit några nya, och dom hon har haft har torkat och trillat av.

Svårt att avgöra på din bild om det är liknande dock då jag inte har glasögon på mig! 🙈😅

Min förra hund fick knölar när han vart äldre, alltid godartade! Dom växte dock under huden på han och var inte så där framträdande. Min nuvarande tant har lite vårtor/hudflikar på kroppen, inget att oroa sig för enligt veterinären! Hon har en på benet, en på bröstet och en på sidan.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla! Vi trodde vår lilla löpte första gången för någon dryg månad sedan - hon började kissa hela tiden, blev superkelig, verkade få...
Svar
6
· Visningar
509
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
460
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
940
Senast: igbest
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 335
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • MyDog 2025