Vårta på tassen?

J

jooohannan86

kan katter ha vårtor på tassen eller är det förhårdnader?

Sitter på själva trampdynan..och är ganska stor.

vad kan det vara och vad gör man åt den?

Sv: Vårta på tassen?

Min ena kisse får iaf förhårdnade på tåspetsarna lite nu och då som jag får pilla eller fila bort för att de inte ska göra ont, kanske kan vara ngt sånt? Törs inte uttala mig om vårtor dock.

Blir den hård o växer utåt? Min och mammas ena katt har båda såna utväxter. Ser ut som en förhårdnad som växer framåt mot klon till. Pratade med veterinären om dessa, o det är helt vanliga förhårdnader, precis som hästarnas kastanjer. Bara att klippa bort. Klipp en liten bit i taget, och inte för långt in. De har ingen känsel i den. Den är däremot i vägen ibland, så att ta bort den är ingen nackdel.

Blir den hård o växer utåt? Min och mammas ena katt har båda såna utväxter. Ser ut som en förhårdnad som växer framåt mot klon till. Pratade med veterinären om dessa, o det är helt vanliga förhårdnader, precis som hästarnas kastanjer. Bara att klippa bort. Klipp en liten bit i taget, och inte för långt in. De har ingen känsel i den. Den är däremot i vägen ibland, så att ta bort den är ingen nackdel.

precis så är den! tack så mkt för svar!! Nu vet vi vad vi ska göra :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en vårta på ena fingret. Den sitter illa till och gör j*kligt ont till och från. Efter drygt 3 år har den fortfarande inte velat...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 112
Senast: MissFideli
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
361
Senast: Redfox
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
567
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
399

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar