S

snor88

Hej, Vart säljer dem sina hästar om dem inte passar på galoppen?
Hittar knappt några hära, antingen så e dem dyra åh omskolad lr skadade....
Vart finns dem färska? :confused:

Sv: vart?

snor88 skrev:
Hej, Vart säljer dem sina hästar om dem inte passar på galoppen?
Hittar knappt några hära, antingen så e dem dyra åh omskolad lr skadade....
Vart finns dem färska? :confused:

På banorna... Mycket vanligt att det kommer "ridhästmänniskor" som går runt o knackar på hoss så gott som alla tränarna för att höra sig för. Vet att de kan hinna med att provrida ett helt gäng en förmiddag!

De som bor långtbort brukar ringer runt hoss tränarna för att kunna titta på flera hästar samtidigt. Sedan åka de på vinst och förlust och tar med sig ett släp…

hur mycket brukar genomsnittspriset ligga på för en sådan häst man hittar ute hos en tränare??
hur pass "skolade" är dom egentligen när dom kommer färsk från banan??
en som inte kan NÅTT om galopp, hehe

Du får betala runt 20'-25' + moms för en sund och trevlig häst. Visst kan man hitta billigare om man kan göra en snabb affär. Hästarna ligger olika i utbildningsstadien men de flesta går att rida på tygeln i skritt, trav och galopp om ryttaren kan rida någorlunda bra. Man kan säga att de är grundridna, ofta är de lätta att lära t.ex. sidförande skänkel m.m.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
523
Senast: KeeNine
·
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
539
Senast: Emma-pemma
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 427
Senast: Mia_R
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 608
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka