toughcookie
Trådstartare
För att göra en lång historia kort så får jag inte tillbaka passet av ponnyns förra fodervärd. Jag har ringt, messat och mailat och hela tiden fått till svar att "shit, det har jag glömt" "fixar imorgon". Nu har det gått nästan fem månader och jag har fortfarande inget pass. Jag har kontrakt och kvitto på att hon tagit emot pass och mätintyg och jag har sparat de mess där hon medger att hon har papprena kvar.
Nu är det lägen att föra in nya vaccinationer och dessutom vill sonen ut och tävla så nu MÅSTE jag få tillbaka passet (alt att fixa nya om de kommit bort och det står i kontraktet att HON ska bekosta isåfall).
Vet att familjen tydligen haft lite klammeri med rättvisan (det angavs bla som skäl till att hon "glömt") men när jag i senaste mejlet sa att jag skulle ta till rättsliga åtgärder så har jag inte fått svar. I det mejlet skrev jag att jag skulle ha passet innan fredag denna veckan.
Min fråga är alltså VART vänder jag mig för att få ordning på detta? Polisen?
Nu är det lägen att föra in nya vaccinationer och dessutom vill sonen ut och tävla så nu MÅSTE jag få tillbaka passet (alt att fixa nya om de kommit bort och det står i kontraktet att HON ska bekosta isåfall).
Vet att familjen tydligen haft lite klammeri med rättvisan (det angavs bla som skäl till att hon "glömt") men när jag i senaste mejlet sa att jag skulle ta till rättsliga åtgärder så har jag inte fått svar. I det mejlet skrev jag att jag skulle ha passet innan fredag denna veckan.
Min fråga är alltså VART vänder jag mig för att få ordning på detta? Polisen?