Vart tog åren vägen......

M

monki65

Sitter o filosoferar lite över vart åren tagit vägen. Står inför yngste sonens sista skolavslutning, 9:an, sen är det bara gymnasiet kvar innan vuxenåldern tar vid.
Tyckte åren innan äldsta dottern började skolan gick lagom fort, man hann med det man skulle, men så fort hon satt foten i skolan första dagen så har bara åren farit iväg. Kan nån stoppa tiden? Eller åtminstone sakta ner den så man hinner med.
Tänkte när han började i högstadiet att nu är det 4 år kvar innan gymnasiet, det dröjer lääänge innan han är där. Visst om några få veckor är ett kapitel till i hans liv avlsutat o han vandrar mot nya milstolpar......

Lite funderingar så här på dagen..... :grin:

Sv: Vart tog åren vägen......

Det går så himla fort.
Isak är redan 13 månader och det känns som han föddes för bara nån vecka sedan. Nu väntar vi på svar från dagis om vi får plats eller ej.
Vart har all tid tagit vägen liksom:confused:

Ååååå, jag vet! Äldste sonen var på besök på skolan tillsammans med sitt dagis (han börjar förskoleklass till hösten) förra veckan. När han hoppade på skolbussen och satt o vinkade lite ängsligt till mig genom bussfönstret så stod jag med ett krampaktigt leende som förbyttes till tårar så fort bussen kört iväg.

Hallå - mitt lilla barn är ju ingen stor skolkille?!

Jag fick lite separationsångest och kände att han gott kunde stannat kvar på dagis ett par år till...:crazy:

Men å andra sidan är det ju urhäftigt att ha en son som är så stor att man kan diskutera med honom! Det är verkligen coolt att den kluriga och smarta killen som har så mycket funderingar är resultatet av sambon o mig!

(O lite gammal känner jag mig allt när jag snart är skol-mamma :eek: )

De blir så stora direkt när de börjar skolan. Nu har jag ju inga småbarn hemma nu när "minstingen" fyller 16 i sommar.
Det är svårt att komma över :p

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 196
Senast: Yrsel
·
Övr. Hund Jag skulle gärna vilja ha lite tankar och råd från er erfarna hundmänniskor. Vår familj har börjat fundera på att skaffa hund och jag...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 627
Övr. Barn Med tanke på kommentarer i mina trådar om filmvisning för högstadiebarn...
2
Svar
39
· Visningar
4 959
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar