Vart skicka passansökan?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare MaRomer
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 222

MaRomer

Trådstartare
Till en kallblodskorsning över ponnymått och en "shettis/mini ponny" på 90 cm?

Ingen härstammning finns på dem.

Sv: Vart skicka passansökan?

Jag är nästan säker på att det är SH som registrerar dem. Kolla på deras hemsida vad som krävs för registrering.

Till min halvblodskorsning över ponnymått så tyckte idkontrollanten att jag skulle skicka in det till SH för de var billigast.

Till en kallblodskorsning över ponnymått och en "shettis/mini ponny" på 90 cm?

Ingen härstammning finns på dem.

Har Du betäcktningsrapport på kallblodskorssningen?
Annars är det bara SH som tar hästar utan stam o okänd ras.

ID-kontrollanten ritar konturdiagram och ta ut en som kan chipa också, för det ska också göras.
Veterinären kan behöva göra åldersintyg.
OBS! Att inte alla vetinärer har godkänd färgkurs och kan därför inte rita kontrudiagram på alla hästar!

Har Du betäcktningsrapport på kallblodskorssningen?
Annars är det bara SH som tar hästar utan stam o okänd ras.

ID-kontrollanten ritar konturdiagram och ta ut en som kan chipa också, för det ska också göras.
Veterinären kan behöva göra åldersintyg.
OBS! Att inte alla vetinärer har godkänd färgkurs och kan därför inte rita kontrudiagram på alla hästar!

Id, chip och dna är taget (Av godkänd vet) men glömde fråga vart det ska skickas. Chip är insatt i båda. Och nej jag vet inget om deras härstamning som sagt!'

Vad har SH för adress?

Liknande trådar

Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
600
Småbarn Ville skriva mindre, men det gäller bara längden, inte vikten eller något, så fick bli kortare. 🙈😅 Hur som, vi var hos BVC i går, på 6...
Svar
14
· Visningar
1 248
Senast: Araminta
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 128
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Varför ska man egentligen skicka in passet då hästen avlider? Vad händer med det? Min häst finns inte mer men jag har inte orkat ta tag... 2
Svar
20
· Visningar
1 364
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka