Vart skicka passansökan?

MaRomer

Trådstartare
Till en kallblodskorsning över ponnymått och en "shettis/mini ponny" på 90 cm?

Ingen härstammning finns på dem.

Sv: Vart skicka passansökan?

Jag är nästan säker på att det är SH som registrerar dem. Kolla på deras hemsida vad som krävs för registrering.

Till min halvblodskorsning över ponnymått så tyckte idkontrollanten att jag skulle skicka in det till SH för de var billigast.

Till en kallblodskorsning över ponnymått och en "shettis/mini ponny" på 90 cm?

Ingen härstammning finns på dem.

Har Du betäcktningsrapport på kallblodskorssningen?
Annars är det bara SH som tar hästar utan stam o okänd ras.

ID-kontrollanten ritar konturdiagram och ta ut en som kan chipa också, för det ska också göras.
Veterinären kan behöva göra åldersintyg.
OBS! Att inte alla vetinärer har godkänd färgkurs och kan därför inte rita kontrudiagram på alla hästar!

Har Du betäcktningsrapport på kallblodskorssningen?
Annars är det bara SH som tar hästar utan stam o okänd ras.

ID-kontrollanten ritar konturdiagram och ta ut en som kan chipa också, för det ska också göras.
Veterinären kan behöva göra åldersintyg.
OBS! Att inte alla vetinärer har godkänd färgkurs och kan därför inte rita kontrudiagram på alla hästar!

Id, chip och dna är taget (Av godkänd vet) men glömde fråga vart det ska skickas. Chip är insatt i båda. Och nej jag vet inget om deras härstamning som sagt!'

Vad har SH för adress?

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
387
Senast: Elektron
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
631
Senast: Mli
·
Hoppning Min ponny är ganska ny och jag hade honom inte i vintras men gamla ägarna säger att han inte hade broddar då. Jag ska tävla på...
Svar
1
· Visningar
831
Senast: Elo
·
Utrustning Jag tänker främst på frambens senskydd, 'reflexgula" med reflexer. Finns sådana övh i strl Shettis? Har letat och letat men hittar...
Svar
3
· Visningar
227
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka