Vart kan man kolla foder?

8

89madde89

Vart kan man kolla om man ger hästen rätt foder? En sida man kan kolla på är: freefarms, men där förstår jag inte hur man ska räkna ut. Så någon som vet en enklare sida?

Sv: Vart kan man kolla foder?

Freefarm är inte så svår att använda men du behöver ha analys på ditt hö för att det ska kunna bli rätt.
Sedan finns en hel del gamla trådar här om hur foder ska räknas ut så om du använder sökfunktionen eller bläddrar bakåt så kanske du kan få lite hjälp. Du kan titta på den här länken, tror att den här sidan har hjälpt en del tidigare.
http://www26.brinkster.com/fodersidan/index.html

Sv: Vart kan man kolla foder?

Vart kan man kolla om man ger hästen rätt foder? En sida man kan kolla på är: freefarms, men där förstår jag inte hur man ska räkna ut. Så någon som vet en enklare sida?

Börja med att titta på hästen!

Hästar är känsliga för experimenterande och snabba foderbyten. Nya blandningar kan snabbt försämra en frisk häst. Foderbyte måste få ta minst 3-4 veckor. De flesta hästar mår utmärkt av bara ett bra grovfoder i form av bete/hö/ensilage med tillskott av natrium (saltsten).
Det beror såklart också på hur de används. Vi ska nog vara ärliga och erkänna att huvuddelen av våra hästar går i mycket lätt arbete (2-6 timmar/vecka).

Det går säkert i de flesta program att komponera en korrekt foderstat ur nästan alla aspekter som på kort tid kan ta död på en häst.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
655
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
616
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 528
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 149

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka