Vart kan jag hitta stuterier/godkända Fjordhingstar?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Natali
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
N

Natali

Jag har planer på att bedäcka mitt sto (Fjording) - nu letar jag efter stuterier ev. godkända hingstar (hemsidor etc). Någon som vet vart jag hittar detta?

Sv: Vart kan jag hitta stuterier/godkända Fjordhingstar?

Hej
Titta in på www.fjordhasten.se Det är Svenska Fjordhästföreningens hemsida. Under knappen hingstar hittar du alla hingstar i hela Sverige som står till ditt förfogande. Lycka till, du kommer inte att ångra dig.

Aha- Tusen tack för tipsen (jag bor själv i Norge, men hittar ingen info här)-Så härmed väljer jag en SVENSK hingst :)

Natali skrev:
Aha- Tusen tack för tipsen (jag bor själv i Norge, men hittar ingen info här)-Så härmed väljer jag en SVENSK hingst :)

Men här då? :)

Norges fjordhästförening

Här hittar du ju lokalföreningarna i Norge och även andra länkar, det finns ju stora ställen i Norge, Norsk Fjordhestsenter tex...

Har kollat där, men tyckte inte att ni fick nog med info :crazy: Men får väl ta och leta lite till, kanske jag hittar något då.

Nä iof står det nog kanske inte så mycket. Men annars vore det väl jätte kul med en Norsk hingst nu när du ändå är där :)

Vad har du för stam på ditt sto då? (nyfiken bara :angel: )

Jo sant, men det skall vara en bra och fin hingst också ;)
Hun heter Katja 2912
Far: Frippe 91
Mor: Sippa 2
Farfar: Skaffaren 59
Morfar: Valder 25

(Har inte satt mig in så mkt i hennes stam ännu).

Jo sant, men det skall vara en bra och fin hingst också ;)
Hun heter Katja 2912
Far: Frippe 91
Mor: Sippa 2
Farfar: Skaffaren 59
Morfar: Valder 25

(Har inte satt mig in så mkt i hennes stam ännu).

Var nogranna med vilka ston ni betäcker. Vi önskar att fjordinarna ska vara hela och renrasiga. Man kan älska sitt sto, men ibland är det bättre att skaffa ett föl, billigare också, med en bra stam

Du har svarat i en FYRA år gammal tråd, där trådskaparen inte ens finns kvar här längre...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 077
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
519
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 627
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Lång titel men också en bra sammanfattning. Jag letar föl/åring och tänker mig i första hand en hingst/valack eftersom jag i framtiden...
Svar
9
· Visningar
964
Senast: Askur2017
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka