Vart har ni hittat era omplaceringshundar??

Sv: Vart har ni hittat era omplaceringshundar??

Min hund jag fick ta bort i somras hittade jag genom uppfödare... Vart in på rassidor, men de flesta har inget om omplaceringar.

De flesta rasklubbar har en valpförmedlare. Jag vet inte hur det är på andra raser, men i min ras så är det valpförmedlaren som även är förmedlare av omplaceringar.

Facebook börjar ju också bli stort på omplaceringar.

Om du med omplacering menar vuxen hund så har jag hittat:

En underbar 1-årig border collie på Blocket. Den hunden tävlar jag med idag.
En schäfertik som kenneln avlat klart på.
En schäferhane från Stockholms hundhem.

Trevliga hundar allihop. Jag vill inte heller ha valpar.

Min första via blocket, den andra och tredje via träningskompisar/uppfödarvänner.

Så, nu har jag skickat till de få uppfödare som står hänvisade på rasklubben. Får väl se vad det blir för resultat av det.

Jag vill så gärna starta om med en ny hund men är samtidigt rädd för att det ska bli lika som förra gången, med sjukdom och elände. Men jag hoppas att man inte kan ha sådan otur. Jag kan ju ärligt säga att det inte var roligt att vara hundägare tidigare men jag hoppas att nästa ska bli bra!! :)

Hittade min hittills enda vuxna omplacering på Blocket. Dottern köpte också sin omplacering på Blocket. Fina hundar båda två. Det är inget fel att köpa hundar på Blocket. Vid varje hundköp måste man veta vad man letar efter och förstå ifall man har hittat det. Och man måste veta vem man köper av och att vederbörande verkligen äger hunden.

Så, nu har jag skickat till de få uppfödare som står hänvisade på rasklubben. Får väl se vad det blir för resultat av det.

Jag vill så gärna starta om med en ny hund men är samtidigt rädd för att det ska bli lika som förra gången, med sjukdom och elände. Men jag hoppas att man inte kan ha sådan otur. Jag kan ju ärligt säga att det inte var roligt att vara hundägare tidigare men jag hoppas att nästa ska bli bra!! :)

Ska du ha en bulle igen ? Jag har en vän som föder upp såna och kan ju höra med henne om hon vet om några omplaceringar

Jag ringde runt till några uppfödare jag kände till. Ingen hade någon just då, men ett par veckor senare ringde en av dem tillbaks. Då hade hon fått tillbaks en hane och en tik på cirka 9 månader. Mitt önskemål var hane. Eftersom han landade i mitt knä innan jag hade satt mig ordentligt så blev det såklart han. Och han är lika glad för alla människor fortfarande. Han fyller 13 år idag=17/9. Någon vecka efter jag hade hämtat honom blev det bestämt att tiken skulle komma till en bekant till mig.

Ska du ha en bulle igen ? Jag har en vän som föder upp såna och kan ju höra med henne om hon vet om några omplaceringar

Ja, jag kan inte släppa bullarna känner jag samtidigt som jag ör livrädd för att få tag i en "dålig" hund igen. Jag kikar lite efter en mini, men du får gärna höra dig för :)

En hamilton som polisen frågade om vi kunde ta och en gråhund från pappas jobbar kompis släkting.

Genom vänner tidigare, en skotsk hjorthund och vår lilla russkiy toy. Skotska hjorthunden var 1 år och russkiy toyen 3 år när vi tog hand om dem (inte vid samma tillfälle)

Funderar nu på att utöka hundflocken med en vuxen schäferhane så följer tråden intresserat. Vi har en vuxen schäfertik och russkiy toy

Ska nog kolla på hundhem. Det har vi anmält intresse förut och fick förfrågan men då var det saker som kom emellan.

Två genom Blocket och den siste genom den förstes förra ägare.

Vet man vad man vill ha och är lite kräsen så är Blocket en bra källa.

Hund # 1 = Annons i lokaltidningen. (Det här var långt före internet;))

Hund # 2 = Vi körde förbi en kennel av ren slump, stannade och pratade med ägaren, fick hans tel.nr. När hund # 1 dog, ringde vi ner, och fick överta en hund som blivit kvar pga dåliga leder. Han funkade fint som gårdshund hos oss.

Hund # 3 = Valp, kennel rek av träningskompis på Brukshundklubben

Hund # 4 = Via en bekant vars blandrastik fått en kull. Alla såldes, men en lämnades tillbaka för att han var för jobbig. Sen hamnade han hos oss eftersom hund # 2 dött och # 3 behövde en kompis.

Hund # 5 = Valp, träffade en uppfödare av rasen på en utställning

Hund # 6 = En bekant med uppfödning som fått valp över.

Hund # 7 = Samma bekant med en ettåring som blivit kvar pga av skada, men nu var frisk och behövde nytt hem

Liknande trådar

R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 622
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
554
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
7 551
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar