Vart går gränsen?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vart går gränsen?

Jag som under alla år varit bergäsker på att det var Ida som jag har kort på ifrån samma klass!! Hon har ju samma tecken!!??Minns att det var två till Valla-ston som visades, en hette Iscalda tror jag, den andra var jag helt övertygad om var Ida. Vem kan det ha varit då?? Du ägde ju inte henne då....."Är du säker" *hukar mig*

I vilket fall är det din tur att åka till Riks nästa år, ligger för långt bort för mig men passa ju dig :D alltid kul att se hur dom förhåller sig till andra hästar, inte bara hästarna som visas nästgårds.

När Daiquire föddes var vi osäkra på om han var fux med ljus man och svans eller isabell, men det blev en isabell, kan ingen ta fel på nu!
Ha de ;)
 
Sv: Vart går gränsen?

Sorry men... :cool:
Jag har nu jämfört mina kort baklänges och upponer och ser definitivt ingenting avvikande mellan mina kort och ditt som ligger på hemsidan samt Jenny´s stosida...Det enda ben jag inte rikigt ser är höger fram. Vad har hon för tecken där? På mitt kort har "hästen okänd" tendens till vit kronrand på framsidan, med det är svårt att se prdentligt. Vet du hur Ina ser ut? Iscalda är svart så henne är det inte. Finns bara Ina kvar som möjlighet då.
Annars har faktiskt Ida gått Riks... :rofl:
 
Sv: Vart går gränsen?

Låter skumt. Vilket år visade ni G på Riks? Kortet på Jennys stosida är från stambokföringen. Jag har fått alla utställningsresultat från J B som hade henne innan och enligt honom så var hon inte visad innan. Hon är däremot premierad nere i Jönköpingstrakten som 3 åring och det gick 3 ston i samma ring ser jag på protokollet. Det är inte då du såg henne????? Har ingen aning om hur Ina såg ut. På sto sidan finns bara diplomstona så det går inte att kolla. Orkar inte masa mig ner och leta efter hennes pass just nu :o har min nya hundvalp på fötterna så jag rör mig helst inte alls. Får återkomma om det.
 
Sv: Vart går gränsen?

Hej och tack! Jo det är jag som äger Epus. :)

Bilder på:
Kanteborgs Sprite
Gletness Rockall
Glamour (mitt ungsto) som är linjeavlad på Rockall.

Visst har speciellt Rockall, en härlig mörk, nästan svart färg? :d

Jag har fem shettisar varav två är dräktiga. Sen har vi två halvblod som används som ridhästar (den ena är inkörd också).

Shettisstona används uteslutande i avel, ibland får de gå nån sväng med ett barn på ryggen men de rids inte regelbundet.
Unghästarna är två till antalet, ett årsföl och en ettåring, ettåringen har vi börjat tömköra lite nu.
Epus rids och körs dagligen. Han är helt otroligt underbar att köra tycker jag som egentligen inte gillar att köra ;) Har tom börjat fundera på om jag ska ta lektioner... I sommar kommer han förstås att få ägna sig åt tjejer på heltid och sen siktar vi på kvalitén. Han gick treårstest i år.

Vårt mål är att alla ponnyerna ska vara åtminstone inkörda (helst ridna också men det råder brist på små ryttare här) och ha genomfört treårstest så en del löshoppning blir det också. Sen visar vi på utställningar förstås :)

Du kan läsa mer om våra ponnyer här: www.hannasponnyer.com
 
Sv: Vart går gränsen?

Har sett din ponny på annons flera gånger (och varje gång får jag känslan: VILL HAAA!! :love: ), han är helläcker! Har dock inte möjlighet att ha fler hästar, tyvärr... :cry:

Jag gillar honom för att jag har en shettis som är nästan likadan i färgen som Opal, fast ljusare. Har tidigare lagt ut en tråd här och frågat om min shettis färg. HÄR finns den tråden att beskåda. Jag blev inte så mkt klokare på det men fick lov att acceptera att min häst är något så tråkigt som fux med ljus man och svans. :D

{aa51edc7-721a-4a18-b555-0e7f150fa9e6}.jpg
{677e2645-b380-4ea4-ade9-e37838660dc0}.jpg

{12c19783-1550-4a8f-a972-407ba3d038e2}.jpg

{8889b694-89eb-4682-a43d-bef20a2ad765}.jpg

{82c3bed4-96bc-42c8-85d2-087b6ae44b18}.jpg

{cc86418d-3e5f-499f-8045-576d11561334}.jpg
 
Sv: Vart går gränsen?

Låter skumt. Vilket år visade ni G på Riks? Kortet på Jennys stosida är från stambokföringen. Jag har fått alla utställningsresultat från J B som hade henne innan och enligt honom så var hon inte visad innan. Hon är däremot premierad nere i Jönköpingstrakten som 3 åring och det gick 3 ston i samma ring ser jag på protokollet. Det är inte då du såg henne????? Har ingen aning om hur Ina såg ut. På sto sidan finns bara diplomstona så det går inte att kolla. Orkar inte masa mig ner och leta efter hennes pass just nu :o har min nya hundvalp på fötterna så jag rör mig helst inte alls. Får återkomma om det.

Fortsätter min räd på gamla Beti-trådar Ina var svart också, medans Iscalda hade mer en rund stjärn och rund kropp var Ina mer högställd och något ädlare i typen, med en liten skjuten stjärn i pannan. Benen kommer jag inte riktigt ihåg hur de såg ut, men tror Iscalda hade vita halvstrumpor bak.

På tal om Idas färg så vill jag bara påpeka att Hamilton var isabell eller isabell-skimmel eller gulskimmel och stickelhårig, vad färgen nu heter nuförtiden. Så gul gen kommer från Beti ja. Ska se om jag kan hitta ett kort på henne så att ni får se ögonen, jag kan bara minnas att de var kastanjebruna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Efter en desperat sömnlös natt kom jag att tänka på mitt gamla favoritforum Buke och att människor här brukar ha mycket kunskap...
Svar
9
· Visningar
1 806
Senast: Niceperson
·
A
Avel Vi har haft med ett föl i några trådar och diskuterat hans födelsefärg. Han är född mörkröd, med ännu mörkare RÖDA ben och huvud. Han...
2
Svar
20
· Visningar
3 797
Senast: lilla-jag
·
Avel Kommer jag ihåg rätt att det numera ligger på ägaren att se till att alla förändringar i hästens utseende ska föras in i passet? Sitter...
Svar
14
· Visningar
1 576
Senast: ameo
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 626

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp