Vart fäster jag bjällerkransen på selen?

Sv: Vart fäster jag bjällerkransen på selen?

Nä...men vet att dom säljer sådana på börjes (o hööks med?) och man brukar kunna hitta på tradera med.

Ok. Jag har kollat på den på hööks.

Vill man ha mässing eller silver bjällror?

Hmmm...beror väl lite på selen, men personligen skulle jag nog välja mässing. Känns mer "gammalt" på nåt vis...:D

Jag köpte min på Tradera, i ljust naturfärgat läder m silverbjällror :d

Köpte oxå min på tradera, den har silver bjällror. Jag tänkte fästa min i bröstan på något vis. Är det ingen som har någon bild att visa?

Hu nej, tänkte typ över däckeln eller i bröstan kanske.

Man "brukar" väl fästa dom vid däckeln nånstans el? Kanske bara har fått för mej det...:D

Ja bakom däckeln är ju mer normalt :smirk:
Från dragring till dragring om den räcker, på loksele, annars går väl från tömring till dragring.
Samma på bröstsele, från skakelhållare till skakelhållere bakom däckeln.
Har ingen krans själv men ni kan väl berätta hur långa era är?
Tycker det för sånt oväsen med bjällror/klocka :angel: (farsan har en större klocka som jag brukar använda när han vill följa med).
Har för några år sen köpt två mindre bjällror som jag sätter i stånkoppelringarna på lokorna men jag föredrar det pulsande ljudet från hovarna och släden som åker över snön :)
Fast jag nästan dör när släden åker över grus :eek:
Dock bryr sig inte pålle om sånt, inte heller snöskotrar :smirk:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Funderar på om det finns något smidigt sätt att fästa huva i tränset? Tycker att den är i rätt storlek och den sitter på hela...
Svar
4
· Visningar
352
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning På en sele finns spänne för själva gjorden och ett spänne som går under hästens mage som sitter fast i bröstan. Undrar hur hårt man...
Svar
11
· Visningar
529
Senast: Efwa
·
Trädgård & Växter Jag ha en nyplanterad klematis summer snow som verkligen tagit fart mot en ladugårdsvägg. Men nu när det har blåst har fästena den...
Svar
5
· Visningar
398
Senast: Ajda
·
Utrustning Nu är det säkert jag som är lite trögtänkt, men finns det nåt smart och smidigt sätt att se till att equibandet inte glider bakåt (eller...
Svar
4
· Visningar
354
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix