Vart återfinns de fina almanackorna/kalendrarna 2014?

EmmaBovary

Trådstartare
Som den stofil jag är, så är jag barnsligt förtjust i att planera i en papperskalender, och inte i mobil eller dator. Finner alltid lite av en tjusning i att köpa det nya årets kalender, men nu har ja inte hittat någon bra :(

Jag är ute efter ett fint motiv och att en veckas datum visas per uppslag. Idag kikade jag runt på Akademibokhandeln, men fann inget som föll mig i smaken. Vilka fler butiker har ett stort utbud av kalendrar?
 
Sv: Vart återfinns de fina almanackorna/kalendrarna 2014?

Jag hittade min nya kalender på Åhléns! :)
Den passade mig utmärkt, gillade omslaget och insidan var praktisk med mycket plats för anteckningar utöver datumen där man skriver noteringarna :)

Nu ska jag bara hitta en almanacka till väggen också....
Är precis som du, jag vill ha det nedskrivet i papperskalender - gillar inte alls mobilkalender.
 
Sv: Vart återfinns de fina almanackorna/kalendrarna 2014?

Jag köper min på ugglans bokhandel. (Tror den heter så) vet ej hur utspridd den är men i våran sådan finns det mängder av kalendrar i olika storlekar/färger/upplägg. Där har dom verkligen något för alla. Så ta du och kika runt på olika bokhandlar och andra ställen där det kan finnas så hittar du nog snart vad du letar efter :)
 
Sv: Vart återfinns de fina almanackorna/kalendrarna 2014?

Jag köpte min på Ullared men det kan man köpa på bokhandlar,i mataffärer eller Åhléns.
 
Sv: Vart återfinns de fina almanackorna/kalendrarna 2014?

Jag köper alltid min kalender från märket Burde, i business versionen. Tyvärr har dom ingen egen onlineshop men det finns flera andra som har, så googla! Dom har massor av olika varianter och finns dessutom att få i miljövänligt utförande.

Älskar papperskalender! :D
 
Sv: Vart återfinns de fina almanackorna/kalendrarna 2014?

Frankie gör ungefär världens finaste kalender, den ser lite olika ut från år till år (förra året så var det en vecka/uppslag) och är supersvår att få tag i. Men väldigt drömmig :love:


Jag har en ganska ful och oinspirerande från Burde som heter "Loggkalender". Är till för kids i skolåldern för att de ska hålla koll på läxor och meddelanden från läraren, fördelen med den är att det går att byta ut fram och baksidan (visserligen ligger bilderna i oinspirerande plastfickor) och att den har en vecka på ena sidan och ett tomt blad för kladd/listor/teckningar och annat skoj på andra sidan per uppslag.
 
Sv: Vart återfinns de fina almanackorna/kalendrarna 2014?

Åh, vad fin den randiga från Kate Spade var :love:

Till er andra, att Åhléns hade kalendrar var jag inte medveten om! Har de några fina motiv? (Hittade bara anteckningsblock på hemsidan, fast det kanske bara var jag som var klantig och missade?)
 
Sv: Vart återfinns de fina almanackorna/kalendrarna 2014?

Jag köpte en superläcker kalender där varje månadsbild är en vacker häst tillsammans med en halvnaken snygg kille :d
 
Sv: Vart återfinns de fina almanackorna/kalendrarna 2014?

Jag har en klassisk Moleskine i svart läder :love:

En ganska stor, nästan 30cm tror jag, den är så perfekt att jag nästan svimmade :o när jag bläddrade i den! En vecka per sida, stora rutor osv osv! MUMS! :d:p

(Sidband, ficka där bak till papper, anteckningsmöjligheter)


Kostade väl runt 300kr nånting på Akademibokhandeln! :)
 
Sv: Vart återfinns de fina almanackorna/kalendrarna 2014?

Fast jag vill helst inte ha en som bara är i läder, även om det är elegant! Jag är ute efter något fint mönster eller motiv på den :)
 
Sv: Vart återfinns de fina almanackorna/kalendrarna 2014?

Nä, Åhléns har inga kalendrar på hemsidan (kollade, ifall du ville se min :) ) men i butikerna finns det! :)
 
Sv: Vart återfinns de fina almanackorna/kalendrarna 2014?

knapp

Jag köpte min på Åhléns. En Burde i A5 modell med ett rådjur samt ett gäng fåglar på framsidan. Tycker den är helt ok. Betydligt mer plats än den i A6 modell jag hade förra året. Tycker dock att de gott och väl kunnat sätta ut klockslagen i marginalen istället för att enbart göra (minimalt) med plats för egna tidsangivelser i ena marginalen. Annars har man gott om plats i två spalter för varje dag och sen en hel del sidor längst bak för egna anteckningar.
 
Sv: Vart återfinns de fina almanackorna/kalendrarna 2014?

Köpte en enkel "du och jag"-kalender från en bokhandel, inte mycket till motiv men gillade att den hade två spalter och inte 4+ spalter...
 
Sv: Vart återfinns de fina almanackorna/kalendrarna 2014?

Ta en titt på personligalmanacka (.se) ;)

Där får du välja allt själv och dom är snabba på att leverera! :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp