Vart anmäler man missförhållanden?

Lupin

Trådstartare
Vem eller vart ringer man om man vill anmäla undermålig hundhållning? Så att det verkligen händer något! Misstänker att polisen har annat att göra...men det måste väl finnas någon man kan ringa som kan åka ut och undersöka och göra något åt eländet?

Sv: Vart anmäler man missförhållanden?

Hur får man tag på dem en fredagsem? Finns det någon sida på nätet där man kan hitta telnr? Måste jag ringa dem i min kommun, ska man inte ringa dem i den kommunen det berör? Kan man anmäla anonymt?

Svarat dig på senior sidan redan. Men jag tror personen i fråga inte har hundar kvar i slutet av nästa vecka, jag har ringt lite här och där och tror nog att det är klart nu, så ligg lite lågt några dagar så hörs vi ikväll :bump:

Lupin skrev:
Hur får man tag på dem en fredagsem? Finns det någon sida på nätet där man kan hitta telnr? Måste jag ringa dem i min kommun, ska man inte ringa dem i den kommunen det berör? Kan man anmäla anonymt?

du får väl kolla på kommunen det gäller i sen kan du anmäla anonymt inga problem

Det är miljöavdelningen - djurskydd i kommunen som hunden finns i. Nu var det kanske inte så att du skulle ringa när jag läser, men det gäller för alla! Bra att veta!

Såg inte att någon svarat här med! La in både här på Hund och på Senior för jag tänkte att det kanske var fler som läste där...

Tack för svaren!

Det går ju alltid att ringa till länets kennelkonsulenter också, förutom till kommunen.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
987
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 752
Senast: fixi
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
995
Senast: Niyama
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
353
Senast: Redfox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama