Värsta sabotaget?

Thelma

Trådstartare
Vad är det dyrbaraste, käraste eller mest speciella era hundar/valpar förstört?

En av mina lapphundar tuggade sönder en affisch föreställande Sovjets superfemma. Denna hade jag fått signerad av självaste Makarov, Krutov, Larionov och Fetisov. Det var bara Kasatonov som saknades.

Den hade säkert varit värd en del idag för en samlare. :p :cry:

det är bara labben som pajat av mina hundar, bl a en sängstomme, två madrasser och ett antal låneböcker från bibblan. fast min gamla hund pajade min älsklingsleksak, en säl (jag hade inte dockor, jag hade djurleksaker :smirk:). då blev jag riktigt lessen.

Vad som var dyrast vet jag inte, men det står mellan hallgolvet och duxmadrassen :crazy:.

antagligen min jättejättelånga julbelysning värd flera hundra

Ett par rosa högklackade skor, som jag älskade :love:
de hade han tuggat sönder en kväll när han var valp.. :(
men annars har han faktist inte haft sönder så mycket,
tidningar, underkläder och så då, men inte saker man är rädd om :smirk:
Det lustigaste han gjorde som valp var nog, när vi kom hem
en gång då hade han lyft en hink med proteinpulver ( sambon käkar sådant)på ca fem kilo, den hade han flyttat från köket
till vardagsrummet, våra uppfödare sade: va bra, de ska inte vara rädda för att bära hårda föremål :D
sedan tuggade han av el tufsade sönder ett trolls hår hemma
hos sambons mamma, snacka om att alla gapskrattade :rofl:
han har även slitit av llt grönt på en växt, så det bara var själken kvar, såg rätt kul ut :D

Nu ska vi se.. :crazy:

Kom hem efter att ha varit ute en kort stund och då hadde hon levt loppan med mina prisrosetter :(
Mer än hälften hadde hon förstört..låg delar i hela lägenheten :mad:
Hon har även lyckats tugga sönder en soffa... :mad:
Kissat i min säng.När jag stod brevid :mad: vilket resulterade i att jag fick köpa nya madrasser :smirk:

Tuggat sönder mina blueston stallkängor..

Dessutom har hon en ovana att äta post..och gömma den..
Det är dock löst nu med en korg på insidan av dörren.

Vissa gånger är min hund väldigt billig :devil:

Min hund har inte tuggat sönder någonting alls faktiskt, inte minsta pryl faktiskt om jag tänker efter noga. :eek: :D Ja, hennes tennisbollar förstås, men de är ju hennes! :p

Lillvalpen har tuggat sönder En leksak som hennes mamma fick när hon var dräktig. och det såg ut så här i hela lägenheten

Hon fick även en present av en kompis som hon givetvis skulle slakta och av nästa bild att döma så... är giraffen garanterat död! Se bara på den stela blicken. :D

Men absoluta favoriten var att hoppa i badkaret och gnälla tills matte kom och fyllde på vattnet sen var det bara att vänta! Bäst är det när matte inte ska fotografera så att man kan koncentrera sig på när vattnet rinner ner i hålet! :p

Sen blir man trött

Det är allt hon tuggat sönder och precis som mamma sin så är det bara deras egna saker som gått åt. De vet ju att man får nya av matte! :D

min hanhund var så frustrerad när mamma släppte in han i mitt rum- när tiken löpte- så han bet sönder min sängmaddrass! liksom gnagde igenom hela den, typ...
Det var den bästa säng jag någonsin haft...
(en såndär som består av 4 ben o en stor, tjock madrass, så det var bra att skaffa en ny säng!) :mad:

Har haft tur. Min lilla dam har "bara" tuggat sönder en hallmatta när hon var som minst.
Annars är det vanligt papper som lockar min hund. :D

En gång hade hon lyckats få tag i en kallelse till sjukhuset. Var inte lätt att pussla ihop det men det gick. :D

En av mina nya ridskor tuggade vår ettåriga golden sönder i våras. Jag köpte dem före julen för att de gamla inte höll värmen vintertid längre. I och för sig var vintern över då han gjorde det, så jag borde väl vara tacksam? Fast han hade ju inte behövt tugga sönder dem precis på min födelsedag... :(

Tack!

Tyvärr fick jag ta bort henne för 2½ vecka sedan. :cry: Hon skulle ha fyllt 8 månader idag.

Det första och hittills enda: husses glasögon... :crazy:

Tur att han pratat länge om att skaffa nya, nu blev ju det av i alla fall...

Jag använder en sån här
312390_91_92_93_xw1.jpg

Utan lock :)

En hund i ett tidigare skede av mitt liv käkade upp ETT (1)hörn på alla mattor, aldrig två gånger på samma matta.
Min nuvarande vuxna jycke tuggade inte på något men har i hela sitt liv burit omkring med skor, nu vet han att han inte får bära ut dem genom dörren men det visste han inte när han var valp...Många timmar har gått åt till skoletande ute hos oss.
Nuvarande valp är som en termit stundtals men mest på papper och kartong. Gillar också att gnaga upp skosulor innifrån.
Så jag är rätt förskonad, inte som mina bekanta vars lab åt upp stolsben och bordsben så att möblerna fick slagsida, det blev en dyr jycke!

ha ha ha!!!
Precis så gjorde Leo också som valp, rusade in ibadrummet
och for upp i badkaret, skulle bli badad :D
Trodde det var onormalt :confused: :D

Liknande trådar

S
Övr. Hund Ursäkta, dessa typer av trådar finns säkert hundratals, men jag måste få skriva av mig lite, det är som mitt sätt att bearbeta sorgen...
2
Svar
23
· Visningar
6 132
Senast: tassel
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 775
Senast: Disen
·
Övr. Hund Denna texten berör mig så otroligt mkt och jag gråter varje gång jag läser den:cry: :cry: :cry: När jag var valp, underhöll jag dig me...
Svar
12
· Visningar
1 258
Senast: Ämelie
·
Övr. Hund När jag var valp, unerhöll jag dig med mina egenheter och fick dig att skratta. Du kallade mig ditt barn, och trots antalet skor jag...
Svar
14
· Visningar
4 193
Senast: Only_Me
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka