Värsta dagen på länge...

DeCloe

Trådstartare
I morse åkte pappa iväg med katten till distriktsvet. för att han hade blivit dålig kvällen innan. De kunde inte fatta vad som var felet men misstänkte att det fastnat något i halsen på honom, så de skickade vidare honom till smådjurskliniken i grannkommunen.
Väl där så röntgade dom honom men kunde inte hitta något på plåtarna. Men proverna visade att han hade väldigt höga njur och levervärden och han hade även lite feber och uppenbart ont i magen. Nu ligger min lilla älskling "inne" med dropp, smärtstillande och hela köret.

Och själv har jag varit sjukskriven hela dagen pga. extrem "oroshuvudvärk". Nu är jag fullproppad med ipren och hoppas på att kunna somna... Vet. ringer imorgon och berättar hur det har gått så att vi kan besluta om vi ska låta honom fortsätta leva.
Så håll alla tummar ni har och hjälp mej att be till högre makter nu! :(

Sv: Värsta dagen på länge...

Håller alla tummar. Förlorade min älskade huskatt hastigt förra våren i njursvikt, så jag vet hur du känner dig. Hoppas vekrligen att det slutar bra!

Håller alla tummar jag har!
Hoppas att kissen kommer hem från vet. och friskar på sig!

Tack båda två! Men tyvärr så var vi tvungna att ta bort honom i morse. :cry:

Liknande trådar

Övr. Katt Min finaste älskade lilla katt vid namn Katten fick somna in igår. Det gick lugnt och fint till men nu gråter jag floder. Hur hanterar...
2 3
Svar
53
· Visningar
12 367
Senast: LevelSkin
·
Hästvård I fredags så fick min häst kolik och jag gick med honom i flera timmar men det hjälpte inte, till slut kom en veterinär ut och gav honom...
Svar
16
· Visningar
2 464
Katthälsa Jag har ångest, den där ångesten en oroad djurägare känner när en älskad familjemedlem är sjuk. Min katt började kräkas natt till...
Svar
16
· Visningar
2 015
Senast: Hobnob
·
Övr. Katt Lååångt men väldigt tacksam för de som orkar läsa. Har ett dilemma, som jag gärna tar emot utomståendes input angående. Fast ber er...
2
Svar
30
· Visningar
5 118
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar