Vars sover era katter?

pepp

Trådstartare
Som frågan lyder, vars sover era katter om natten? Siri sover än så länge med oss i sängen, men alltså, det funkar inte riktigt, vi får ju ingen sömn :(

Är det elakt att stänga dörren och låta henne sova utanför, eller känner hon av att "får hunden sova i sängen, men inte jag"?
 
Sv: Vars sover era katter?

Våra katter sover i säng !

Lillen sover på kuddhöjd mellan mig och sambon.
Bråkan sover vid mina fötter.
Nippis sover i en av döttrarnas säng (dottern har flyttat, men det är hennes säng - så om det kommer en gäst så får de garanterat nattsällskap)
Siri sover oftast ute

Hunden sover mellan sambon och mig lite längre ner mot fötterna
 
Senast ändrad:
Sv: Vars sover era katter?

Vår katt Charlie får välja fritt var han vill sova (precis som våra hundar). Ibland väljer han att sova med oss i sängen (tillsammans med en eller båda hundarna), annars så sover han gärna ute i soffan i vardagsrummet. Vi har inga stängda dörrar, utan djuren får placera sig där de vill :).
 
Sv: Vars sover era katter?

Just nu är vi inne i en period där alla fyra katterna sover med mig i sängen, en i var hörna. En som gärna vill gosa och mjölktrampa hela natten medans de andra nöjer sig för det mesta med en klapp då och då.
 
Sv: Vars sover era katter?

kl

Min gammelgubbe lägger sig alltid hos mig när jag ska sova :love:, men tror han går till soffan när jag somnat för han brukar ligga där när jag vaknar.

Lilltjejen brukar sova i sin påse på kattsställningen eller i soffan tror jag :)
 
Sv: Vars sover era katter?

Han brukar sova bredvid mig, i höjd med min hals.
Annars i sin bädd som finns intill och i höjd med ett fönster, bara att vakna och öppna ögonen och titta ut :).
 
Sv: Vars sover era katter?

Våra får inte ens vara i sovrummet. Men jag tror det kan vara svårt att helt plötsligt säga nej när de en gång fått vara där. Men det är nog olika.
 
Sv: Vars sover era katter?

Mina sover i huvudhöjd.
Skulle aldrig få för mig att stänga dörren, de få gånger det har hänt har de klöst och skrikit tills jag öppnat..
 
Sv: Vars sover era katter?

Min sover helst under sangen (har heltackningsmatta = mjukt!) eller i nyfodda sonens bilstol (avundsjuka?). Enda stallet hon inte far sova ar i samma rum som bebisen nar ingen ar vaken. Jag vet att det formodligen bara ar paranoia men jag ar jattenojig att hon ska gosa ner sig med M och raka hamna pa honom.
 
Sv: Vars sover era katter?

Våran sover där det är mjukt och varmt. Filt som ramlat ner på golvet, soffan, kudde i soffan. Händer att han sover ute också.

Han sov i sängen när han var liten kattunge men blev snabbt utkonkurrerad av våra två barn. :)
 
Sv: Vars sover era katter?

Lillekatt (megatron) sover vid min sambos fötter. Vart storekatt (Optimus Prime) sover är och lär förbli ett mysterium, den stora svarta skuggan syns inte i mörkret och om man är uppe och vandrar så är han alltid precis bakom en så man kryper ur skinnet när man halvsovandes känner något som stryker mot benet :eek: Han lägger sig efter oss och vaknar innan.
 
Sv: Vars sover era katter?

Jo, tänker samma, vi har dock bara haft henne 1½ vecka ännu, så än kanske det går... eller hur länge tog det innan era småkissar blev lugna och sov hela nätter?
 
Sv: Vars sover era katter?

Antar att det var en allmän fråga så jag svarar!
För mina tog det upp till en månad kanske.
Blev inte många timmars sömn nätterna innan nej, men det går över!
 
Sv: Vars sover era katter?

Tvättkorgen eller i den nytvättade vikta högen i tvättstugan, där är det lungt och skönt tycker min ena lilla tjej:) Den andre lite äldre hanen ligger på ovanvånunugen i hallen! i en fotölj med filtar!
 
Sv: Vars sover era katter?

Mina katter sover oftast i sängen (ibland kommer och går de lite under natten, men det är ingenting jag märker när jag väl har somnat). När den yngste katten var liten var han dock extremt jobbig att över huvud taget ha inne i lägenheten om nätterna, men det gick som tur väl var över efter en tid (kommer inte ihåg exakt hur lång tid, det gick nog lite i perioder) och numera sover han oftast som en liten gris till dess att jag vaknar och börjar röra på mig. Thank god.

Jag bor i en tvåa och att stänga ute mina katter helt från sovrummet vet jag inte om det hade funkat i en så här liten lägenhet, utan att de hade börjat krafsa på dörren och ha sig förr eller senare. Speciellt om de var vana vid att få vara i rummet (och sängen) under dagtid, och något annat hade jag liksom inte tyckt var okej när det rör sig om innekatter på en redan begränsad/liten yta, som en liten lägenhet innebär. Men det kan ju kanske vara olika hur katter funkar.
 
Senast ändrad:
Sv: Vars sover era katter?

Har fått sova inatt, peppar peppar! :)
(hon måste tjuvkikat och sett att jag skrev tråden, haha)
 
Sv: Vars sover era katter?

Våra får inte vara i sovrummet, även om dom gärna smyger in om vi inte stängt ordentligt, det är ju väldigt mysigt att sova bredvis en spinnande katt!

Annars sover dom lite varstans, ena sover gärna på en sleten t-shirt som vi har när vi målar...den har blivit liggande, den andra ligger gärna på en hm kartong, men nu är den slängt så nu ligger hän gärna högst upp i katträdet eller i soffan! Det är ganska ofta dom ligger och myser tillsammans, oftast då i soffan...
 
Sv: Vars sover era katter?

Mina sover överallt, i princip, utom i sovrummet. De fick lov till det i början när de var mindre men jag vill helst slippa katthår i sängen så numera har de bara tillgång till sovrummet på mornarna, eftersom jag lyssnar på radion innan jag ska till jobbet, och den står just nu i sovrummet!

De sover i soffan, fåtöljen, katträdet, på sittbänkarna i köket.. Badrumsmattan, hallmattan eller på skorna alternativt på ett schabrak eller stallpåsen, om jag glömt lägga de på plats ^^
 
Sv: Vars sover era katter?

Han sover överallt!
När det är kallt kryper han ner under mitt täcke, annars sover han oftast i sin korg i lill-mattes rum, på min skrivbordsstol, i soffan i allrummet eller i en av fåtöljerna i vardagsrummet.
Hunden sover i vårt sovrum, antingen i fotänden på sängen eller på golvet.
 

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 746
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
788
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
419
Senast: gammalek
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
502

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Tångbett dåligt?

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp