VARNING!! Djurplågare på gång

F

Frasseoo

Förra helgen blev ett sto misshandlat i ett stall utanför Stockholm.
Stallet ligger avskilt med flera boningshus runt gårdsplanen.
I alla hus fanns det folk och hundar hemma trots detta
lyckades en gärningsman/kvinna ta sig in i stallet.
Troligen via gödselstacksdörren.

Gärningsmannen har fört upp ett föremål vaginalt och analt.
Det stackars stoet var blodig utmed bakbenen och täcket hade
blodiga handavtryck på sidorna. Så små handavtryck att det tycks vara en kvinna (?!!!)

Polisen var på platsen och var mycket angelägna om att hjälpa till, de såg mycket allvarligt på händelsen.

Hästen är nu på bättringsvägen.

Veterinären som behandlat hästen berättade att hon blivit så upprörd att hon börjat en privat utredning. Hon hade satt sig och surfat på internet.

Vidrigt nog finns det sidor där man dels kan lära sig hur man gör och dels "skryter" med sina bedrifter. Gärningsmännen loggar med datum och plats vad de gjort.

Vad jag förstått har ett antal ston runt om isverige råkat illa ut de senaste månaderna.

Jag upmanar alla att hålla ett extra öga på sina hästar.

Sv: VARNING!! Djurplågare på gång

Norr, söder, öst eller väst om Stockholm?

Har mitt eget sto uppstallad i Åkersberga, och ser att du bor i Vallentuna, så jag blir förstås vansinnigt orolig!

ajjj då vill också veta mer exakt i sthlm.. stallet ligger i sollentuna / väsy

Nordväst!

Det värsta är att sjuka människor kan dyka upp var som helst.
I Oktober var det Linköping och Lund tror jag.

Det är nog snarare troligt att de undviker samma område igen..

/F

Fast jag har för mig att det var en sjuk :devil: som härjade i Rosersbergs-trakten för några år sen då flera hästar blev attackerade vid minst två tillfällen.

ucch hemska männiksor asså... vid sånna hä tillfällen är man glad att det e elektriska grindar som stängs kl 8.. bara om man har koden kommer man in.. tur är också att det e många som jobbar på gården som ser saker ,,,

Där hade man tom en misstänkt gärningsman, men polisen kunde ingenting göra så länge inte mannen ifråga togs på bar gärning. Men det fanns en karl som "smög omkring" i området.

I min hemstad var det ett fall för nån vecka sen.
Det man måste hoppas är väl att det är samma person som utfört alla de här vidriga handlingarna, och att man OM man får tag i honom/henne får slut på det!
För visst tänker man att MÅNGA såna här psykfall KAN det väl bara inte finnas?
Hur FÅR man en sån här störning??? Nån som vet vad den kallas, om den ens har nåt namn?
Det är med all säkerhet en hästvan person, eftersom han/hon lyckats komma så nära hästarna (i Linköping gick hästarna i en stor hage) alternativt att de är flera, och en håller hästarna.
Jag spyr på tanken att man någon gång i något (häst-)sammanhang kan ha stött ihop med en sån här människa... Jag är normalt sett en jävligt lugn person, som aldrig nånsin förespråkar våld, men skulle man få tag i en sån här vidrig person vet jag inte vad jag skulle göra. Hände det min egen häst...
Verkar det som att polisen tar det på allvar? Nån som vet om de fått in några tips, eller har nån misstänkt?

/Jossan

Att det fanns en misstänkt hade jag missat, minns bara att det togs upp flera gånger i Efterlyst.

Den historien jag tänker på har några år på nacken... Men så länge inte förövaren tas på bar gärning är det som sagt svårt att göra något. När man håller till "på landet"så känner man ju allt och alla till stor del, dyker det upp främmande människor och bilar så blir man ju misstänksam på en gång!

Och det är inte långt till Vallentuna från Rosersberg, usch...

Det är nog samma historia.

Mitt sto gick på bete på Järvafältet för något år sedan och jag och en kompis ser en man stå och titta på hästarna med kikare. Han spanade definitivt inte in mig och kompisen! Det kändes väldigt obehagligt, och jag var orolig över ifall han var ett häst-pervo. Tror att det var samma år som den sjuke :devil: härjade i Rosersberg, och det spädde förstås på min oro och min vaksamhet.

Vilka sjuka människor det finns!

Skulle någon ta sig in i vårt stall skulle jag gladeligen bussa rottweilern på dom :devil:

Än så länge har det verkat som att hundarna anser att deras revir sträcker sig ut till stallet, ingen går in utan att hundarna reagerar

vi hade påhälsning i stallet av en gubbe som tänkte göra både det ena och det andra på ett av ungstona(han gick bara på ston) men hon lyckades ta sig ut ur boxen(utestall) och kom undan med lindrigare sår.
polisen visste vem mannen var men var tvungen att ta honom på bar gärning.
Mannen i fråga var en gammal slaktare som hade redskapen i en låda bak på mopeden :crazy:

prince77 skrev:
vi hade påhälsning i stallet av en gubbe som tänkte göra både det ena och det andra på ett av ungstona(han gick bara på ston) men hon lyckades ta sig ut ur boxen(utestall) och kom undan med lindrigare sår.
polisen visste vem mannen var men var tvungen att ta honom på bar gärning.
Mannen i fråga var en gammal slaktare som hade redskapen i en låda bak på mopeden :crazy:

MEN GUD VAD HEMSKT!!!!!!! på moppen!!!! det e ju helt sanslöst.. tur att hästen kom ut !!!

det var tack vare att en ponnyn bredvid var karl ilsken så henne hade snuskgubben jagat ut med en kratta(den låg kvar i boxen) så tack vare att ungstot hoppade över till ponnyns box kunde den springa ut

gud vilken tur asså!! fan vad förbannad jag skulle bli och rädd tänk om han kommer tillbaka!!!!

en kratta?? seriöst gubben måste ju vara helt störd.. men det jag tänlker är att om de kan göra såna hemska saker på djur är ju "spärrarna" borta i huvet och vad säger att han inte gör samma sak på en människa+???

Sjuka jävlar !!!
Hittar jag honom/henne i mitt stall sätter jag grepen rakt i ansiktet på h*n ! Sänder en tanke till alla drabbade och hoppas det inte händer igen ! Hjälps åt att vakta era pållar lite noggrannare än vanligt !

jag skulle gladerligen göra samma sak på personen som den gjort min häst /(om de skulle hände) det är heeeeeeeeeeeeeeeelt sjukt att dom gör så. Dom kan väl ge sig på sig själva istället! var e samhället påväg? detta är heeeeeeeeeeeeeeeeelt sjukt (ursäkta upprepning) ..... *kokar av ilska* som tyr e skulle ingen kunna komma in i vårat stall obemärkt eftersom alla dörrar är låsta och gnislar som tusan om någon skulle få upp dom :) och så är min ponny ett riktigt matvrak och slår i boxdörren så fort någon går på gårdsplanen. det väcker vem som helst:) ja, det finns många sjuka människor... :( tycker så synd om alla utsatta hästar :( dom kan ju inget göra för att försvara sig. Men om det fanns märken av händer på täcket så måste det ju öven finnas fingeravtryck? hoppas dom får tag i den --------

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring

Hästrelaterat

Tillbaka