F
Frasseoo
Förra helgen blev ett sto misshandlat i ett stall utanför Stockholm.
Stallet ligger avskilt med flera boningshus runt gårdsplanen.
I alla hus fanns det folk och hundar hemma trots detta
lyckades en gärningsman/kvinna ta sig in i stallet.
Troligen via gödselstacksdörren.
Gärningsmannen har fört upp ett föremål vaginalt och analt.
Det stackars stoet var blodig utmed bakbenen och täcket hade
blodiga handavtryck på sidorna. Så små handavtryck att det tycks vara en kvinna (?!!!)
Polisen var på platsen och var mycket angelägna om att hjälpa till, de såg mycket allvarligt på händelsen.
Hästen är nu på bättringsvägen.
Veterinären som behandlat hästen berättade att hon blivit så upprörd att hon börjat en privat utredning. Hon hade satt sig och surfat på internet.
Vidrigt nog finns det sidor där man dels kan lära sig hur man gör och dels "skryter" med sina bedrifter. Gärningsmännen loggar med datum och plats vad de gjort.
Vad jag förstått har ett antal ston runt om isverige råkat illa ut de senaste månaderna.
Jag upmanar alla att hålla ett extra öga på sina hästar.
Stallet ligger avskilt med flera boningshus runt gårdsplanen.
I alla hus fanns det folk och hundar hemma trots detta
lyckades en gärningsman/kvinna ta sig in i stallet.
Troligen via gödselstacksdörren.
Gärningsmannen har fört upp ett föremål vaginalt och analt.
Det stackars stoet var blodig utmed bakbenen och täcket hade
blodiga handavtryck på sidorna. Så små handavtryck att det tycks vara en kvinna (?!!!)
Polisen var på platsen och var mycket angelägna om att hjälpa till, de såg mycket allvarligt på händelsen.
Hästen är nu på bättringsvägen.
Veterinären som behandlat hästen berättade att hon blivit så upprörd att hon börjat en privat utredning. Hon hade satt sig och surfat på internet.
Vidrigt nog finns det sidor där man dels kan lära sig hur man gör och dels "skryter" med sina bedrifter. Gärningsmännen loggar med datum och plats vad de gjort.
Vad jag förstått har ett antal ston runt om isverige råkat illa ut de senaste månaderna.
Jag upmanar alla att hålla ett extra öga på sina hästar.