Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Djupt pga bekant till familjen samt att hon inte ville prata med sin mamma.Men visst borde det vara målsman som "står" för annonsen om säljaren är minderårig?
och varför går du in så "djupt" att du börjar maila företaget? Jag tycker att det är sånt inblandade parter ska sköta. Tips och råd kan man ge men själva kontakten med företaget måste ändå den det berör (elelr målsman i det här fallet) ha.
Det är väl rätt basic att man inte får använda ALN:s bilder hur som helst? Proffsfoton är ju ändå proffsfoton av en eller annan anledning.
Köper du en tavla eller bild, så är det en tavla eller bild du köpt. Inte rätten att publicera.
Jag vet ett företag som som är prisvärt att köpa publiceringsrätt på bilder. Kan ju inte skriva det här... För 100 kr får man använda bilder på internet och det tycker jag är okej. Vet ett företag som tar 625 kr för att använda bild på internet för kommerciellt bruk, dvs annonser o.s.v.
Rent allmänt bör man fråga innan man publicerar andras bilder, även om det inte är "proffs-bilder".
Vet inte hur det fungerar om en person som inte är straffmyndig publicerar bilder?
*kl*
Så då är det inte tillåtet att lägga ut bilder man hittat på nätet för allmän beskådan? Typ som i tråden "Gissa hästen på bilden"?
Naiv som jag är så trodde jag att det gällde bilder för kommersiellt bruk?
*kl*
Så då är det inte tillåtet att lägga ut bilder man hittat på nätet för allmän beskådan? Typ som i tråden "Gissa hästen på bilden"?
Naiv som jag är så trodde jag att det gällde bilder för kommersiellt bruk?