Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har flyttat in i nytt litet stall (två boxar) och tänkte fråga om det finns möjlighet att instalera en liten varmvattenberedare, men jag tänkte gå den billiga vägen och köpa något bättre begagnat, installera kan sambon.
Men det jag inte alls vet är hur stor behöver den vara?
Jag vill kunna spola av en fullstor häst från topp till tå med hyffsat varmt vatten (inte bara "fisjummet" )
Hade jag vetat det här innan så hade jag kunnat klocka hur lång tid det tog på förra stället att spola av henne och sen mätt upp den mängden vatten, men det kan jag inte nu tyvärr. Jag hoppas att någon här spolar av sin häst och kan tala om hur stor vattenberedare ni har (eller hur liten som INTE räcker.)
Hoppas någon kan guida mig på rätt väg
Jag har flyttat in i nytt litet stall (två boxar) och tänkte fråga om det finns möjlighet att instalera en liten varmvattenberedare, men jag tänkte gå den billiga vägen och köpa något bättre begagnat, installera kan sambon.
Men det jag inte alls vet är hur stor behöver den vara?
Jag vill kunna spola av en fullstor häst från topp till tå med hyffsat varmt vatten (inte bara "fisjummet" )
Hade jag vetat det här innan så hade jag kunnat klocka hur lång tid det tog på förra stället att spola av henne och sen mätt upp den mängden vatten, men det kan jag inte nu tyvärr. Jag hoppas att någon här spolar av sin häst och kan tala om hur stor vattenberedare ni har (eller hur liten som INTE räcker.)
Hoppas någon kan guida mig på rätt väg
Jag köpte en 30-liters på loppis (fast ny) för typ 300 kr. Men modellen finns på jula tror jag. Stallägarens gamla hade gett upp så jag frågade om de kunde tänka sig att sätta in denna vilket de gjorde. Den har funkat prickfritt i ett år nu.
Den räcker till att duscha en häst. Inte så mkt volym att hålla varm heller. Det är verkligen guld att ha varmvatten i stallet.
Tack för ditt svar!
Jag inser att jag uttryckt mig lite klumpigt. Det är driftkostnaden jag är ute efter, eller elförbrukningen, eller vad man säger.
Har du någon aning om hur mycket det kostar för stallägaren att hålla er med varmvatten?