varmvatten ur kranen???

Sv: varmvatten ur kranen???

Magnum skrev:
Jag vet förövrigt hur vattenledningarna ser ut.. Tack ändå

JAG har iaf blitt lärd från barnben att INTE dricka "varmt" vatten från kranen. Bakterierisk eller ej, då.
DÄRFÖR använder jag inte ljummet vatten nånsin! varesej till mej själv, i matlagning eller till hästar/djur.
Vilket jag kommer fortsätta med även i framtiden.
Jag har också fått lära mig som barn att inte dricka varmvatten från kranen. Det hindrar inte mig från att ifrågasätta det jag lärt mig nu när jag är vuxen. Det fanns säkert grund för det då, som gamla varmvattenberedare som släppte koppar t ex. Jag fick lära mig mycket annat konstigt som barn också som jag inte heller följer idag.

Det jag försöker lära mina barn är att tänka själva och inte bara acceptera det andra säger.

Carina på Silver Arabians
 

Liknande trådar

Foder & Strö Allvetande Buke! Försökt googla på sånt som är giftigt för häst bland frukt och grönt, men får främst fram information om vilka växter...
Svar
0
· Visningar
303
Senast: screen
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
916
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
656
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
572
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp