Värmning på banan

Blackberry

Trådstartare
Hade tänkt mig ut och värma en av mina travare under sadel innan löpet på måndag. Men nu blev jag lite osäker på om man får rida på banan när det inte är något montè lopp? Jag har ju då ingen vojlok, och det måste väll alla hästar på banan ha?:crazy:

Vill nu också få det överstökat en gång för alla:
När man kör/rider på banan måste man då ha vita byxor och enfärgad jacka? Har sett ett fåtal som körde ett par bakvarv i jeans och hoddie... blev lite förrvirad:grin:

Sv: Värmning på banan

När man kör/rider på banan måste man då ha vita byxor och enfärgad jacka? Har sett ett fåtal som körde ett par bakvarv i jeans och hoddie... blev lite förrvirad:grin:
Det är väl okej om man har vita jeans! :D

Jag tycker inte att det är okej att värma i blå jeans och hoddie. :devil:

Hade tänkt mig ut och värma en av mina travare under sadel innan löpet på måndag. Men nu blev jag lite osäker på om man får rida på banan när det inte är något montè lopp? Jag har ju då ingen vojlok, och det måste väll alla hästar på banan ha?:crazy:

Säg bara att du ska värma under sadel på inskrivningen så får du en provloppsvojlock, om de inte har en montévojlock i rätt färg. Enklare än att böka och rida med den "riktiga" vojlocken.

Jepp, om du kör på banan efter att tävlingsdagen börjat i annat än vita byxor blir det en slant i böter.

Okej vad bra! Visste inte att man kunde låna en montè vojlok till värmningen:idea: fast det är väll att föredra en provloppsvojlok, eftersom det antagligen inte finns i rätt färg. (Grön och rosa)

Skönt! har verkligen funderat över om gubbarna verkligen fick värma i sådana kläder :crazy: det såg så konstigt ut, när alla andra körde i vita byxor:D

Men nu när jag ändå sitter här och skriver: man får väll rida montè lopp i körsvensdressen? och om man får det, ska man då ha schaps/stövlar utanpå?:)

Men nu när jag ändå sitter här och skriver: man får väll rida montè lopp i körsvensdressen? och om man får det, ska man då ha schaps/stövlar utanpå?:)

Du får rida i dressen, men det sliter mycket på den så det är bättre att skydda den åtminstone lite i shortchaps eller stövlar. Dessutom blir det mindre "fladdrigt". ;)

om man ska värma under sadel, Måste man ha vita byxor då med?

Och
Det är väl okej om man har vita jeans!

Får man ha så? Är det alltså ok att ha vilka byxor som helst, bara dom är vita?

om man ska värma under sadel, Måste man ha vita byxor då med?

Och

Får man ha så? Är det alltså ok att ha vilka byxor som helst, bara dom är vita?

Ja, man måste ha vita ridbyxor när man värmer under sadel. (eller dressen då)
I TR står det egentligen att man ska värma i vita "kör-/ridbyxor", men de tittar mest bara på om man kör i vita byxor, inte efter vilken sorts byxor det är. Sen kan man ju diskutera om det egentligen är särskilt praktiskt att ha något annat än de vita körbyxorna när man sitter bakom...

Haha ah praktiskt kanske inte är det första ordet som dyker upp när man tänker på att köra i vita jeans.. xD
Det med vita jeans skrev jag på skämt, eftersom jag aldrig trodde någon skule ens tänka tanken... :-)
Vita linnebyxor kanske? Någon som vill testa?

Liten grej från förr som jag hört talas om. (kanske någon som kommer ihåg mer detaljer?) Nu kommer jag inte på VEM det var som gjorde detta, men en tränare åte ut och värmde hästen i enbart kalsongerna. På den tiden fanns det en tränare som hette Robert Westergren som tränade bl.a. Xanthe och han körde i en helvit dress. När måldomaren ringde upp tränaren som värmde i kalsongerna och undrade vad i h-vete han höll på med svarade han:
- Jag lånade Robban Westergrens dress när jag skulle värma!

Jag antar att han inte var speciellt solbränd...

Nu kommer jag inte på VEM det var som gjorde detta, men en tränare åte ut och värmde hästen i enbart kalsongerna. På den tiden fanns det en tränare som hette Robert Westergren som tränade bl.a. Xanthe och han körde i en helvit dress. När måldomaren ringde upp tränaren som värmde i kalsongerna och undrade vad i h-vete han höll på med svarade han:
- Jag lånade Robban Westergrens dress när jag skulle värma!

Jag antar att han inte var speciellt solbränd...

haha skön snubbe :D

Det med vita jeans skrev jag på skämt, eftersom jag aldrig trodde någon skule ens tänka tanken... :-)

Näe kan inte påstå att jag skulle ge mig ut på banan idet iaf :P
Men jag bara undrade OM det är tillåtet ;)

Jag kör i alla möjliga vita byxor - typ jazz-byxor med revär - vanliga vita stretch-jeans (ja det funkar) - vita skidbyxor, pga att jag aldrig kommit mig för att köpa en dress och aldrig kört så mycket lopp.

Det viktiga är att de funkar och inte skär in. Däremot skulle jag nog inte vilja rida i vilka som helst med tanke på sömmar och så.

Om folk har åsikter? Ingen aning och inget jag bryr mig om... :D

http://solbackahastmassage.zoomin.se/P2379462#body

Liknande trådar

E
Trav Nu när pållen äntligen kommit igång o börjat starta så har vi märkt att med formen så kommer en sidoeffekt :( Hästen blir superhet...
Svar
5
· Visningar
1 393
Senast: Eem
·
Avel Tänkte bara skriva lite allmänt om travaren. Hoppas det inte blir mer sådana här diskutioner. Vi har både franska och amerikanska...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 615
Senast: henry_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Valp 2025