Värmedyna

S

saltahajen

Har börjat få problem med ryggen :cry: Är det farligt att ligga på en värmedyna när man är gravid?

Sv: Värmedyna

Det finns ju vetekudds band som du kan sätta på för svanken och vid foglossningar så tror inte att värme kan vara farligt.

Nej det hoppas jag verkligen inte, jag lever för min vetekudde just nu.

Min BM har då inte sagt något om att det skulle vara farligt när jag pratat om min vetekudde..

Vetekuddar vet jag också att det skall vara okej, men bor i en liten håla mitt i ingestans ;) och har ingen sådan bara en värmedyna! Vet att den brukar göra susen för min rygg (då jag inte var gravid) men blir lite orolig då allt verkar vara farligt när man är gravid. :confused: skadligt för barnet, framkalla förtidig födsel osv...

Jag har haft värmedyna i sängen under flera år och åtminstone en av de tidigare graviditeterna (minns inte när jag fick den) plus nuvarande.
Jag tror inte att det skulle framkalla nån förtidig födsel. Möjligen skulle kanske magnetfältet som orsakas av elektriciteten i dynan kunna påverka något, jag har faktiskt inte orkat ta reda på det. Sen använder jag min främst för att värma upp sängen innan jag går och lägger mig och en stund till, sen stängs min dyna av med timer, så det är ju bara en stund när jag nyss lagt mig som det eventuella magnetfältet påverkar.

Hade inte överlevt min graviditet utan min bäddvärmare, jag har den dock under bäddmadrassen. Jag har diskbråck som har varit betydligt sämre under graviditeten. Jag gick 6 dagar över och jag har haft den på lite värme även när jag har sovit..
Bäddvärmaren var också toppen under värkarna, hade den på max och kröp ner i sängen mellan värkarna, stod upp och gungade vid varje värk, så badkaret var ju inte precis nå't alternativ, så jag tog sängen istället :laugh:

Liknande trådar

Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
478
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
787
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 704
Gravid - 1år Vi har börjat potträning lite smått. Pottan vi har är lite för låg fram, så det blir mycket kiss utanför även om man försöker hålla ner...
Svar
6
· Visningar
649
Senast: Imogen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka