Värme på hovarna

M

maisan

Min häst har efter skoningen för två veckor sen haft värme över hovarna (alla 4) som försvinner när han rör på sig o kommer tillbaka när han stått still nån timme. Han är varm även över strålen o tyx vara öm över strålen o ballarna (han är oxå väldigt mjuk över ballarna). Strålen ser hård o fin ut o han är inte geggig.
Han har haft fång för två år sen, men han har inte ökade pulsar o verkar pigg o glad annars.
Har nån annan vart med om nåt liknande el har nån idé om vad det kan bero på? :confused:

Sv: Värme på hovarna

Hade det varit min häst hade jag bett hovslagaren komma ut och titta på den alt. veterinären! :smirk:

Sv: Värme på hovarna

Hovslagaren visste inte vad det kunde bero på, o veterinären var oxå ut men hon tyckte att vi skulle avvakta ett tag för hon visste inte heller vad det kunde röra sig om. Nu ikväll värmde han ingenting om hovarna så jag hoppas att det gått över, dock har han haft detta förut oxå så det vore "kul" att veta vad det kan bero på???

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 567
Hästvård Hej. Jag har en häst som vart lite underlig i bakbenen det senaste. För ett tag sen var hon varm i vänster bakben från hasen och ner...
Svar
6
· Visningar
948
Senast: Sirap
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
5 426
Senast: Fibusen
·
Hästvård Nu behöver jag tips och råd igen.. I måndags (för en vecka och två dagar sedan) busade min häst till det i hagen, och som resulterade i...
2
Svar
32
· Visningar
4 959
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka